Hrvatska ima morsku luku s prirodno dubokim gazom u Rijeci, koja još uvijek ima kapacitet širenja, rečeno je danas na poslovnom susretu austrijskih poduzeća održanom u Lučkoj upravi Rijeka.
Poslovni susret austrijskih poduzeća i posjet luci Rijeka organizirao je Austrijski ured za vanjsku trgovinu – ADVANTAGE AUSTRIA ZAGREB, koji djeluje u sklopu Veleposlanstva Republike Austrije u Hrvatskoj, u suradnji s Lučkom upravom Rijeka d.d.
U uvodnom dijelu susreta istaknuto je kako se, u kombinaciji s dobrom željezničkom i cestovnom povezanošću s ostatkom Europe, Hrvatska želi etablirati kao logističko središte Europe.
Da se ubrzano ide u tom smjeru govori i činjenica da posljednjih godina luka Rijeka bilježi kontinuirani porast prometa tereta.
Za austrijske izvozne i uvozne tvrtke koje koriste pomorski prijevoz tereta, luka Rijeka zanimljiva je alternativa ostalim jadranskim lukama u Kopru i Trstu. U usporedbi s drugim većim lukama EU-a na Sjevernom moru i Baltičkom moru, luka Rijeka nudi prednost kraćeg vremena prijevoza do/iz Azije i Afrike, poručeno je.
Na susretu je sudjelovalo 12 tvrtki koje se bave logistikom ili razvojem logističkih kapaciteta: Cargo-Center-Graz Betriebsgesellschaft m.b.H. & Co KG, Cargo-partner d.o.o., Commend Österreich GmbH, DB Schenker d.o.o., GO ASSET Development GmbH, ILF Consulting Engineers Austria GmbH, Lagermax Logistics Austria GmbH/Lagermax Logistics Croatia d.o.o, Land Steiermark (Steiermärkische Landesbahnen), Maersk Österreich Gesellschaft m.b.H./ MAERSK CROATIA d.o.o., SCHENKER & CO AG, Teichmann Richard Dr./Meridian 16 d.o.o. i ISD Institute for Structured Development GmbH.
Boris Brkljača, izvršni direktor prodaje i tehnologije istočnog Jadrana u kompaniji A.P. Moller – Maersk, kazao je kako je luka Rijeka već sada jedna od najefikasnijih luka i da se investicijama koje su u tijeku u terminalske kapacitete želi ostvariti krajnji cilj a to je da Rijeka postane broj jedan luka na Mediteranu.
Robert Brugger, direktor Cargo Centra Graz, u svom je kratkom izlaganju naglasio kako je Graz najveće željezničko logističko čvorište u Austriji. “Odlično smo povezani s lukama Koper i Trst na sjevernom Jadranu, što se u ovom trenutku ne može reći za Rijeku. Ipak, uvjereni smo da će se to promijeniti”, istaknuo je dodajući kako osim riječke luke ciljaju i na Srbiju i Bugarsku potičući svoje partnere iz tih zemalja da se s cestovnog transporta prebace na željeznicu.
Također je rekao kako je Budimpešta prekapacitirana i da uskoro neće moći opsluživati toliki promet koji dolazi iz Kine preko Srbije prema Mađarskoj. “Graz želi postati rezervna kontinentalna luka koja će osigurati da se roba nesmetano transportira prema unutrašnjosti Europe”, kazao je Brugger.