0.5 C
Zagreb
Petak, 17. siječnja, 2025.

Brodarski posrednici smatraju da će pravila EU-a o čišćem brodskom gorivu imati inflatoran utjecaj

Pravila Europske unije o gorivu za brodove, koja su na snazi ​​od 1. siječnja kao dio napora za smanjenje emisija, povećat će troškove prijevoza, iako će tvrtke s plovilima koja mogu koristiti alternativna goriva, poput biodizela i LNG-a, imati koristi, rekla su dva brodska posrednika, javlja European Supermarket Magazine.

Ova politika predstavlja drugu veliku uredbu EU-a usmjerenu na smanjenje emisija ugljika u pomorskoj industriji u zadnje dvije godine. Pomorstvom se prevozi više od 80% ukupne robe kojom se trguje te uzrokuje gotovo 3% emisija stakleničkih plinova.

Smanjenje emisija
Uredba FuelEU Maritime zahtijeva od komercijalnih brodova iznad 5000 bruto tonaže koji plove u lukama EU-a da smanje emisije iz brodskih goriva, koja se nazivaju i bunker goriva, ili da plate kazne.

Biogorivo i druga alternativna goriva za brodove nije lako nabaviti jer je ponuda oskudna, a konkurencija je zrakoplovstvo i drugi sektori. To znači da će troškovi brodarskih kompanija porasti – a na kraju će se povećanje prenijeti na potrošače i tvrtke, rekli su brodarski posrednici.

Nova politika slijedi nakon što je EU uključio brodarstvo u svoj Sustav trgovanja emisijama (ETS) 2024. godine, što znači da brodovi plaćaju za svoje emisije nastale na putovanjima koja uključuju luke EU-a.

Dekarbonizacija pomorskog prometa
“Važno je da razumijemo da će dekarbonizacija pomorskog prometa biti inflatorna jer će to utjecati na vozarine”, rekao je Kenneth Tveter, voditelj zelenog prijelaza u brodarskom posredniku Clarksons.

Mattia Ferracchiato, voditelj tržišta ugljika u brodarskom posredniku BRS, također je rekao da će se vozarine povećati jer brodovi ili plaćaju premiju za ekološkija goriva ili kaznu za nepoštivanje.

Kazne za FuelEU mogle bi iznositi 3% ukupnih troškova prijevoza za tanker koji prevozi oko 70.000 metričkih tona sirove nafte ili loživog ulja između Meksičkog zaljeva i Rotterdama, pokazuju izračuni BRS-a.

Tona brodskog goriva s vrlo niskim sadržajem sumpora (0,5%) u Rotterdamu koštala je 3. siječnja 505 eura (522 USD), prema podacima platforme za brodsko gorivo ZeroNorth. Brodsko gorivo mješavine biodizela s vrlo niskim sadržajem sumpora (0,5%) u Rotterdamu je u međuvremenu koštalo 686 eura (709 USD) po toni, prema bunker intelligence platformi Engine.

Opcije usklađenosti
Prema uredbi, raspoloživi brodovi moraju smanjiti emisije goriva iz bunkera za 2% svake godine između 2025. i 2029. od osnovne vrijednosti emisija od 91,16 grama ekvivalenta CO2, dok se cilj smanjenja povećava svakih pet godina do 80% 2050. godine.

Prelazak na goriva za bunkere s mješavinom biogoriva i ukapljeni prirodni plin (LNG) bit će među najpopularnijim opcijama usklađivanja, rekao je Clarksonsov Tveter.

Ali ipak je bilo nedostataka, rekao je.

“Opskrba biogorivom je ograničena, a konkurencija će biti oštra, posebno iz zrakoplovstva”, rekao je dodajući da je zrakoplovstvo, za razliku od pomorskog prometa, naviklo plaćati za “vrhunski rafinirani proizvod”.

Brodarske tvrtke s plovilima koja mogu koristiti alternativna goriva imat će koristi, dodao je Tveter. Goriva s mješavinom biodizela te LNG najdostupnija su alternativna brodska goriva.

Pomorska konzultantska tvrtka DNV rekla je da bi preferirana opcija mogla biti sustav objedinjavanja pri čemu brodovi koji smanje emisije ispod praga od 91,16 grama ekvivalenta CO2 stvaraju višak, omogućujući većem broju brodova da budu u skladu s uredbom FuelEU.

Tvrtke s mnogo plovila mogle bi osigurati višak usklađenosti na odabranim plovilima, najvjerojatnije prelaskom na biogoriva, a zatim korištenjem objedinjavanja kako bi cijela flota bila usklađena.

Druge tvrtke također mogu kupovati ili prodavati dozvole od drugih brodarskih kompanija.

Prema Europskoj komisiji, jedno plovilo koje koristi LNG može učiniti četiri druga broda iste veličine usklađenima s FuelEU uredbom.

Povezani članci

Najnovije objave

Kina planira ulaganje od 60 milijardi dolara u nadogradnju turskih željeznica za teretni promet prema Europi

Kina istražuje mogućnosti ulaganja u tursku željezničku mrežu, s predloženim poboljšanjima koja se procjenjuju na 60 milijardi dolara, navodi se u izvješću South China...