13.8 C
Zagreb
Petak, 16. svibnja, 2025.
spot_img

Danski brodar upozorava na mogući pad kontejnerskog prijevoza u 2025.

Globalni obujam kontejnerskog prijevoza mogao bi se smanjiti u ovoj godini zbog trgovinskih sukoba i geopolitičke neizvjesnosti, upozorila je u četvrtak danska brodarska tvrtka A.P. Moller-Maersk, potvrdivši ipak prognoze godišnjih rezultata.

Kontejnerski prijevoz tereta mogao bi se ove godine smanjiti za jedan posto, ali i porasti za četiri posto, procjenjuju u tvrtki koja služi kao svojevrsni barometar svjetske trgovine.

Još početkom godine bili su prognozirali da će porasti za četiri posto.

Izgledi za globalnu potražnju za kontejnerskim prijevozom do kraja godine i dalje su vrlo neizvjesni, uz nagle promjene u trgovini i sve veći rizik recesije u SAD-u, objašnjavaju u Maersku.

Početkom godine mnoge su tvrtke zbog najavljenih carina požurile isporučiti robu američkim kupcima i Maersk očekuje rast tržišta u drugom tromjesečju ako kupci iskoriste 90-dnevnu američku pauzu u carinama za povećanje zaliha.

“U drugoj polovini godine rizik od mogućeg slabljenja potražnje bit će izraženiji, ali se otvara i mogućnost za oporavak trgovine ako carine budu poništene”, objašnjavaju u brodarskoj tvrtki koja među klijente broji Walmart, Target i Nike.

Prošli tjedan danski je brodar objavio da u ovoj godini još nije otkazao niti jednu plovidbu preko Pacifika, napominjući ipak da je robu otpremao manjim brodovima.

Njemački konkurent Hapag-Lloyd objavio je pak u travnju da su njegovi kupci otkazali 30 posto kineskih isporuka u SAD.

Danska kompanija i dalje u ovoj godini očekuje temeljnu dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u rasponu od šest do devet milijardi dolara. U 2024. godini iznosila je 6,1 milijardu dolara.

U prva tri ovogodišnja mjeseca EBITDA mu je poskočio za 70 posto u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem prošle godine, na 2,71 milijardu dolara.

Prihod je uvećan za 7,8 posto, na 13,3 milijarde dolara. Prosječne vozarine bile su u razdoblju od siječnja do ožujka više za 2,5 posto nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, pokazuje izvješće. (Hina)

Povezani članci

Najnovije objave

Walter Holzhammer – Luka Antwerpen-Bruges

U nadolazećim godinama mogli bismo razviti snažna strateška partnerstva. Europa nije imuna na rastuće globalne napetosti te će partnerstva između europskih luka dobivati sve...
spot_img