12.7 C
Zagreb
Ponedjeljak, 24. ožujka, 2025.

Italija pokušava osporiti austrijsku zabranu prometa kamiona preko prijevoja Brenner

Talijanska strana tvrdi kako su austrijske zabrane prepolovile njihov transportni kapacitet, što je koštalo talijanski transportni sektor 370 milijuna eura godišnje — ukupno 1,8 milijardi eura u proteklih pet godina

Talijansko Ministarstvo infrastrukture i prometa (MIT) sazvalo je sastanak s 30 trgovačkih udruga kako bi predstavili pravni odgovor Italije na austrijska ograničenja tranzita kamiona na prijevoju Brenner. Sastanak dolazi u trenutku kada se Italija suočava s rokom do 31. ožujka da se suprotstavi austrijskim argumentima pred Sudom Europske unije, piše Trans.info.

Spor proizlazi iz austrijskih ograničenja tranzita teških vozila preko alpskog prijevoja, uključujući noćne zabrane, sektorske zabrane određene robe, subotnja zimska ograničenja i ograničenje od 300 kamiona na sat. Italija tvrdi da ove mjere krše načelo EU-a o slobodnom kretanju robe, dok Austrija tvrdi da su potrebne za zaštitu javnog zdravlja i poticanje željezničkog prometa.

Dana 30. srpnja 2024. Italija je podnijela žalbu Sudu Europske unije (CJEU), uz potporu Europske komisije, u kojoj je navedeno da “neke mjere koje su na snazi ​​u Austriji ograničavaju prijevoz robe” i ograničavaju “slobodno kretanje robe” unutar EU-a. Međutim, Austrija je 19. prosinca 2024. podnijela protužalbu, mijenjajući svoje pravno opravdanje s upravljanja prometom na zdravstvene probleme. Prema Beču, tranzit kamiona uzrokuje prekomjerno onečišćenje zraka, što negativno utječe na javno zdravlje.

Na sastanku održanom 7. veljače, rasprave su bile usredotočene na to kako bi Italija trebala odgovoriti na protuargumente Austrije. Pojavile su se dvije ključne točke:

Protočnost prometa i utjecaj na okoliš
Italija se slaže da bi ukidanje noćnih zabrana smanjilo gužve i emisije. “Kolona vozila zagađuje više od vozila koja brzo prolaze”, istaknuo je Uomini e Trasporti u svom izvješću o sastanku.

Ograničen kapacitet željeznice
Dok Austrija promiče željeznički promet kao alternativu, Italija tvrdi da je trenutni željeznički kapacitet gotovo popunjen. Na sastanku je istaknuto da će se sposobnost željeznice da apsorbira više tereta poboljšati tek nakon 2032., kada bude dovršen Brenner Base Tunnel (BBT). Do tada, tvrdi Italija, prebacivanje dodatnih tereta kamiona na željeznicu nije izvedivo.

Uniontrasporti, interno istraživačko tijelo Unioncamere i gospodarskih komora, navodi kako su austrijske zabrane prepolovile transportni kapacitet, što je koštalo talijanski transportni sektor 370 milijuna eura godišnje — ukupno 1,8 milijardi eura u proteklih pet godina.

Italija ima rok do 31. ožujka 2025. da službeno podnese svoj odgovor Sudu Europske unije, nakon čega će se postupak nastaviti. Europska komisija ponovno je potvrdila svoju potporu Italiji, čime je ojačala njezinu poziciju u pravnoj borbi.

Povezani članci

Najnovije objave

Marin Luketić – Orbico Supply

Sektor lanca opskrbe postaje sve više poligon u kojem sve važniju ulogu igraju digitalizacija i nove tehnologije. U Hrvatskoj idemo ukorak s ovim trendovima...