Kineski izvoz u kolovozu je nastavio snažno rasti, dosegnuvši najvišu razinu od rujna 2022. zbog rastuće potražnje iz gotovo svih zemalja diljem svijeta, piše Bloomberg.
Kineske kompanije su u kolovozu izvezle robe u vrijednosti od 309 milijardi dolara, četvrti mjesec zaredom u ukupnoj vrijednosti većoj od 300 milijardi dolara. Kineske tvrtke moraju sniziti cijene kako bi osigurale prodaju, a količina isporuka posljednjih mjeseci raste brže od njihove vrijednosti. Podaci objavljeni u ponedjeljak pokazali su da su proizvođačke cijene nastavile padati, pri čemu su cijene industrijske robe pale za 2,7% u kolovozu u odnosu na godinu ranije.
Ta rastuća plima jeftinije kineske robe čini sve više nacija nervoznima, a neke su već uvele carine na električne automobile, čelik i drugu robu. Isporuke čeličnih proizvoda skočile su na 9,5 milijuna tona, najviše u tri mjeseca, unatoč otporu trgovinskih partnera.
Izvoz vozila u kolovozu dosegao je rekord, s automobilskim tvrtkama koje su isporučile automobile u vrijednosti od gotovo 11 milijardi dolara i još 8 milijardi dolara u dijelovima. Pregled kamo su ti automobili otišli još nije dostupan, ali može pokazati da kineske automobilske kompanije pokušavaju uvesti više električnih vozila u Europu prije nego što se nametnu carine.
Države Europske unije kupile su više od 46 milijardi dolara od Kine u kolovozu, najviše od siječnja prošle godine, pri čemu su isporuke u Njemačku premašile 10 milijardi dolara po prvi put od kolovoza 2022., dok su u Francuskoj na najvišim razinama u više od dvije godine.
Kineski izvoz na gotovo sva tržišta je porastao, s dvoznamenkastim povećanjem isporuka u EU, Indiju i Brazil. Izvoz u SAD porastao je 5,1%, što je najveća stopa od rujna 2022., dok su isporuke u Rusiju također porasle na najviše stope ove godine.