4.4 C
Zagreb
Petak, 07. veljače, 2025.

Modernizacija cestovnih mreža je ključ poboljšanja logističke učinkovitosti i regionalne konkurentnosti

Ulaganja u mrežu brzih cesta značajno će povećati konkurentnost pojedinih lokacija, smatraju stručnjaci

Efikasna cestovna mreža trebala bi osigurati besprijekoran prelazak s pomorskog ili željezničkog prijevoza na cestovni sustav, minimalizirajući utjecaj na ukupne distribucijske troškove. U posljednje četiri godine Hrvatska je sagradila 83,72 kilometra novih cesta, što je ključno za unapređenje logističke infrastrukture.

Logistički sektor u Hrvatskoj u velikoj se mjeri oslanja na cestovnu infrastrukturu za distribuciju, što dodatno naglašava važnost kontinuiranog razvoja i održavanja cestovne mreže. “Razlozi su višeslojni, ali najvažniji su sljedeći: nerazvijena željeznička mreža, relativno kratke udaljenosti između gradova, količina robe koja se prevozi, a uglavnom je pogodna za cestovni prijevoz, te fleksibilnost u organizaciji distribucije. Ulaganja u modernizaciju cestovne infrastrukture značajno utječu na učinkovitost i konkurentnost logističkih operatora jer bolja cestovna mreža skraćuje vrijeme dostave, omogućava planiranje alternativnih ruta i potencijalno smanjuje cijenu distribucije”, komentirao je profesor Kristijan Rogić s Prometnog fakulteta u Zagrebu.

Ulaganja u hrvatsku cestovnu infrastrukturu pohvalio je i Zoran Starčević, direktor cargo-partnera Hrvatska. “Poboljšana cestovna mreža ne samo da će olakšati svakodnevni život građana nego će i značajno unaprijediti logističke operacije, što je ključno za konkurentnost hrvatskih tvrtki na globalnom tržištu. Mi u cargo-partneru snažno pozdravljamo sva ulaganja u ovaj segment. Za nas kao jednog od vodećih globalnih logističara, kao i za sektor u cjelini, takva ulaganja posebno su važna”, poručio je. Istaknuo je i kako je cargo-partner nedavno pokrenuo opsežan program testiranja električnih kamiona u Europi, koji je počeo provoditi u Austriji, Slovačkoj i Sloveniji.

Vrijedi naglasiti i da gradnja nove cestovne infrastrukture može određene lokacije koje dosad nisu imale adekvatan pristup mreži autocesta učiniti konkurentnima i atraktivnima za investicije u industrijskom i logističkom sektoru, istaknuo je Kristijan Rogić. “Skraćuje se vrijeme distribucije robe, povećava propusnost cesta i pouzdanost dostave. U tom kontekstu, ulaganja u mrežu brzih cesta značajno će povećati konkurentnost pojedinih lokacija”, objasnio je.

Cestovna mreža u Hrvatskoj osigurava učinkovitu povezanost s glavnim pomorskim, riječnim i zračnim lukama. “Iz perspektive logističkih operatora, trenutna cestovna infrastruktura i njezina povezanost sa željezničkim i lučkim čvorištima ne predstavlja prepreku za organizaciju logističkih procesa. Dobar dizajn cestovne mreže treba omogućiti jednostavan prelazak s pomorskog ili željezničkog prijevoza na cestovni sustav bez značajnog povećanja ukupnih troškova distribucije”, naglasio je Rogić.

Povezani članci

Najnovije objave

VLADA: Prihvaćen ugovor o upravljanju željezničkom infrastrukturom do kraja 2032.

Vlada je u četvrtak donijela odluku o prihvaćanju ugovora o upravljanju željezničkom infrastrukturom do 31. prosinca 2032. između RH, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture...