Ovim promjenama cilj je održati kapacitet i prihode kanala uz očuvanje vode
Uprava Panamskog kanala priprema se za moguću sušu u sljedeće četiri godine primjenom strategija za nesmetano funkcioniranje kanala. Šef kanala Ricaurte Vasquez najavio je planove za dopuštanje prolaza većim brodovima, rezerviranje prolaza za određene brodove i povećanje kapaciteta kanala za skladištenje vode, piše Supplychain247.com.
Ovi koraci dolaze u trenutku kada se kanal vraća u normalne standarde, s 36 prolaza plovila dnevno i maksimalnim gazom od 50 stopa, nakon fiskalne godine na koju je značajno utjecala jaka suša.
Unatoč izazovima, Vasquez je naglasio da je kanal i dalje uvelike ovisan o padalinama koje hrane slatkovodna jezera neophodna za njegov rad. Napomenuo je da su suše sve češće, potaknute promjenama vremenskih obrazaca, uključujući El Niño i La Niñu.
Kako bi se borili protiv budućih suša, kanal će dobiti 2 milijarde dolara vrijedno proširenje jednog od svojih rezervoara vode. Ovaj projekt, za koji se očekuje da će trajati 18 do 24 mjeseca, pomoći će u održavanju kapaciteta kanala uz smanjenje potrošnje vode.
Uz proširenje rezervoara, kanal optimizira rad tako da može primiti veća plovila i sačuvati vodu. Prosječna tonaža po tranzitu porasla je na 43.000 metričkih tona ove godine, u odnosu na 38.000 tona 2023. godine, što omogućuje kanalu da zaprimi više tereta uz manju potrošnju vode.
Nadležna tijela također razmatraju namjenske prolaze za ukapljeni prirodni plin (LNG), ukapljeni naftni plin (LPG) i rashladne teretne brodove, osiguravajući da mogu prolaziti kanalom bez kašnjenja.
Gledajući u budućnost, Uprava Panamskog kanala očekuje da će ispuniti svoj cilj u ostvarenju prihoda od 4,78 milijardi dolara za ovu fiskalnu godinu, koja završava 30. rujna. Za sljedeću fiskalnu godinu predviđa se porast prihoda na 5,6 milijardi dolara. Uprava kanala planira daljnje razgovore s proizvođačima LNG-a u rujnu kako bi se istražila mogućnost osiguranja namjenskog prolaza za ova kritična plovila.