Poremećaji su prisilili brodarske tvrtke da preusmjere brodove, povećavajući troškove i kašnjenja.
Cijene pomorskog prijevoza mogle bi pasti za čak 25 posto u roku od nekoliko mjeseci ako napadi na Crvenom moru budu kontrolirani, rekao je Reutersu zamjenik izvršnog direktora DP Worlda Yuvraj Narayan. Iz ovog logističkog diva podsjetili su na utjecaj poremećaja uzrokovanih napadima Houthia na plovila, koji su prisilili tvrtke da preusmjeravaju brodove oko Afrike, značajno time povećavajući troškove, javlja Supply Chain 24/7.
Od studenog 2023. jemenske Huti snage koje podržava Iran gađale su preko 100 brodova u Crvenom moru. Ovi su napadi izazvali široku zabrinutost za sigurnost i doveli do porasta cijena prijevoza jer su prijevozničke tvrtke izbjegavale to područje. Narayan vjeruje da bi zaustavljanje ovih napada omogućilo brodovima da nastave koristiti Crveno more i Sueski kanal, smanjujući time troškove prijevoza. “Ako uspijemo stabilizirati regiju, mogli bismo vidjeti pad cijena za 20 do 25 posto u sljedeća dva do tri mjeseca”, rekao je.
Kako bi riješio probleme, SAD je poduzeo mjere protiv entiteta povezanih s Hutijima. Dana 17. siječnja, SAD je sankcionirao Yemen Kuwait Bank, optužujući je za pranje novca za ovu grupu. Osim toga, 22. siječnja predsjednik Donald Trump ponovno je označio jemenski pokret Houthi kao terorističku organizaciju, namećući strože ekonomske kazne toj skupini. Cilj ovih mjera je izvršiti pritisak na Hutije da zaustave svoje pomorske napade.
Narayan je izrazio oprezni optimizam, ističući da bi se, ako se situacija stabilizira, brodovi koji nisu povezani s izraelskom trgovinom mogli vratiti u Crveno more u roku od dva tjedna. Ponovno uspostavljanje normalnih pomorskih ruta smanjilo bi troškove i pomoglo normalizaciji globalne trgovine koju je poremetio sukob koji je u tijeku.