4.4 C
Zagreb
Petak, 07. veljače, 2025.

U Kopar uplovio “zeleni” kontejnerski brod Astrid Maersk

Astrid Maersk je drugo veliko zeleno plovilo na svijetu koje koristi metanol

Drugo veliko plovilo kompanije A.P. Moller – Maersk (Maersk) koje može pokretati zeleni metanol stiglo je po prvi put u slovensku luku Kopar 16. lipnja. Astrid Maersk dolazi nakon svoje sestrinske jedinice Ane Maersk, porinute ranije ove godine, te naglašava Maerskovu ambiciju da postigne nultu stopu emisije stakleničkih plinova do 2040. godine.

U objavi na službenim stranicama kompanije navodi se kako Maersk definira zelena goriva kao goriva s najmanje 65% manjom emisijom stakleničkih plinova na osnovi životnog ciklusa u usporedbi s fosilnim referentnim gorivom.

Operirajući na liniji AE12 koja povezuje Aziju i Europu, Astrid Maersk stigla je u slovensku luku iz Port Saida u Egiptu prije nego što je nastavila put prema Trstu (Italija), Tangeru (Maroko) i Singapuru.

“Ovo je fantastičan trenutak za pamćenje i veliko je zadovoljstvo svjedočiti dolasku Astrid Maersk u Kopar, u Sloveniju i na Jadran. Lansiranje ove klase plovila ključna je prekretnica za Maersk na našem putu ka dekarbonizaciji oceanskog prijevoza. Astrid Maersk, zajedno sa svojim sestrinskim brodovima, utjelovljuje naše ambicije u područjima održivosti i inovacija. Ali ovaj put dekarbonizacije zahtijeva suradnju cijelog ekosustava, uključujući kupce, partnere, regulatore i sve druge dionike, a Luka Koper jedan je od naših ključnih partnera. Zajedno smo u tome i danas imamo vidljiv dokaz da možemo ići u dobrom smjeru”, naglasio je Ivić Vodopija, Country Manager za Istočni Jadran i Srednju Europu u Maersku.

Luka Kopar je višenamjenska luka koja prima sve vrste tereta. Ukupni protok luke u 2023. godini iznosio je 22,3 milijuna tona, uključujući nešto više od milijun kontejnera (TEU) i 916.728 vozila, čime je Kopar postao najveći kontejnerski terminal na Jadranu i jedan od najvažnijih automobilskih terminala u Europi.

Iz ove luke navode kako će u sljedećih pet godina njihova misija biti pružanje pouzdanih, visokokvalitetnih lučkih usluga u skladu sa smjernicama održivog razvoja, s ciljem da postanu prvi izbor među lukama na južnoeuropskom prometnom putu. Razvoj luke pritom će se temeljiti na povećanju infrastrukturnih kapaciteta, ubrzanom uvođenju koncepta pametne luke, osiguranju odgovarajućeg kadra te vođenju računa o aspektima održivosti i smanjenju negativnih utjecaja na okoliš i društvo.

“Naša predanost održivosti i zelenijoj budućnosti jača je nego ikad. Napredujemo prema samodostatnosti, povećavamo svoju energetsku neovisnost i digitaliziramo procese kako bismo smanjili svoj ugljični otisak. Tijekom proteklih nekoliko godina elektrificirali smo svoje strojeve, zamijenivši mnoge ekološki najprihvatljivijim električnim strojevima. Nadalje, naš najambiciozniji projekt, elektrifikacija pristaništa, omogućit će svim teretnim brodovima da se do 2029. izravno priključe na električnu energiju s obale, označavajući veliki korak u našim naporima za klimatsku tranziciju. Naši cijenjeni partneri dijele ovu predanost, budući da su te odluke ključne za zaštitu okoliša. Stoga pozdravljamo planove naših partnera da provedu zeleni prijelaz u svojoj floti”, izjavio je Gregor Belić, član Uprave Luke Kopar.

Photo: Luka Koper

Opremljen najsuvremenijim motorom na dva goriva koji može raditi na zeleni metanol, Astrid Maersk drugi je od 18 velikih brodova koje je Maersk naručio i koji će biti dodani Maerskovoj floti tijekom 2024. i 2025. Brodovi u novoj seriji kao prvi u industriji imaju inovativni dizajn s mostom i smještajem na samom prednjem dijelu plovila, omogućujući prijevoz više tereta i smanjujući potrošnju po kontejneru.

A. P. Moller – Maersk je integrirana logistička tvrtka koja radi na povezivanju i pojednostavljenju opskrbnih lanaca svojih kupaca. Kao globalni lider u logističkim uslugama, tvrtka posluje u više od 130 zemalja i zapošljava oko 100.000 ljudi. Maersk ima za cilj doseći neto nulte emisije do 2040. u cijelom poslovanju s novim tehnologijama, novim plovilima i zelenim gorivima.

Povezani članci

Najnovije objave

VLADA: Prihvaćen ugovor o upravljanju željezničkom infrastrukturom do kraja 2032.

Vlada je u četvrtak donijela odluku o prihvaćanju ugovora o upravljanju željezničkom infrastrukturom do 31. prosinca 2032. između RH, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture...