Unilever ulaže više od 150 milijuna eura kako bi obnovio opskrbni lanac svog europskog poslovanja proizvoda za čišćenje i održavanje kućanstva, rekao je viši rukovoditelj za Reuters, s ciljem nadoknađivanja godina lošeg učinka i privlačenja mladih kupaca nakon pandemije.
Unileverov europski posao kućne njege, čiji brendovi uključuju Persil i Omo deterdžent i Comfort balzam za tkanine, planira napraviti poboljšanja uključujući izgradnju tvornica i dodavanje skladišta i novih proizvodnih linija postojećim objektima.
Ostvarenje ovih planova krenulo je početkom 2023. i nastavit će se do 2026.
Vijest dolazi nekoliko mjeseci nakon što je objavljeno da će div robe široke potrošnje ukinuti trećinu svih uredskih poslova u Europi do kraja 2025. u sklopu nastojanja glavnog izvršnog direktora Heina Schumachera da ubrza rast.
Glavni direktor tvrtke također je rekao Reutersu da europsko poslovanje kućne njege povećava svoju potrošnju na promociju, istraživanje i razvoj za 40%. Unilever nije otkrio koliko je to u eurima iznosilo.
‘Redizajniranje našeg opskrbnog lanca’
“Potpuno redizajniramo naš opskrbni lanac u Europi”, rekao je za Reuters Eduardo Campanella, voditelj Unileverovog globalnog poslovanja kućne njege.
Rekao je da promjene pomažu Unileveru da ponovno uloži u bolje proizvode, promocije trgovina i novu marketinšku strategiju. Tvrtka također ukida prioritete nekih marki i nadograđuje postojeće proizvode. “Nismo pravilno ulagali u Europu jer nismo rasli. Dakle, to je problem kokoši i jajeta.”
“Europa je prilično stagnirala, a onda je (preokret u cijeloj tvrtki) došao kao kulturni šok u ovu organizaciju”, rekao je Campanella, dodajući da je nova strategija pomogla njegovom poslovanju da se “malo preoblikuje”.
Unileverov globalni posao kućne njege izvijestio je o rastu prodaje od 3,3% u prvoj polovici ove godine.
Campanella je rekao da je Unileverov europski posao kućne njege u međuvremenu zabilježio rast od gotovo 13% u tom razdoblju, od čega je oko dvije trećine činio rast volumena prodaje. Tvrtka obično ne iznosi regionalne podatke.
Rast kućne njege
Unilever raste brže od šireg tržišta, a Euromonitor International procjenjuje da će zapadnoeuropsko tržište kućne njege ove godine porasti 3,7% na 36,6 milijardi dolara. Procjenjuje se da će tržište deterdženta za pranje rublja u toj regiji porasti oko 3% u 2024.
Campanella je rekao da je potražnja za nekim Unileverovim europskim proizvodima za kućnu njegu tako neočekivano porasla da je tvrtka morala odgoditi neke inovacije za sljedeću godinu jer nije mogla pratiti.
Pripisao je rast poslovanja ulaganjima u nove proizvode koji zadovoljavaju promjene navika potrošača; na primjer, deterdžent za pranje rublja namijenjen kraćim vremenima pranja ili Cif sredstvo za čišćenje koje se reklamira Gen-Z kupcima za čišćenje bijelih tenisica.
“Više od polovice ukupnih opterećenja u Europi su opterećenja kratkog ciklusa, ali niti jedan proizvod nije dizajniran za rješavanje problema kratkog ciklusa”, rekao je Campanella.
Dodao je da je Unilever svoje nove proizvode predstavio europskim trgovcima otprilike dvije godine unaprijed, nadajući se da će ih pridobiti usred krize troškova života zbog koje su trgovci mješovitom robom i proizvođači robe široke potrošnje bili u sukobu oko vrtoglavo visokih cijena.
Proizvodi kratkog ciklusa
Campanella je rekao da je Carrefour tražio lansiranje Unileverovog proizvoda kratkog ciklusa pranja Wonderwash ranije od drugih francuskih trgovaca.
Unilever je dobio osam bodova tržišnog udjela u svom segmentu tekućih deterdženata u Carrefouru nakon lansiranja proizvoda, dodao je, prelazeći s drugog najvećeg igrača u tom trgovcu na blizu vodeće pozicije. Unileverov najveći globalni konkurent deterdžentima je Procter & Gamble.
Proizvod je također dodan u oko 800 Tesco Express trgovina u Britaniji prvog dana na tržištu, a Campanella je rekao da se trgovac nadao da će privući mlađe kupce iz manjih, urbanih kućanstava.