13.1 C
Zagreb
Subota, 05. listopada, 2024.

Zemlje EU-a odobrile su zakon o smanjenju emisije CO2 iz kamiona

Zemlje Europske unije odobrile su zakon o smanjenju emisije ugljičnog dioksida iz kamiona, što će zahtijevati da većina novih teških vozila koja se prodaju u EU od 2040. budu bez emisija, piše ESM.

Zakon će nametnuti smanjenje emisija CO2 za 90% iz novih teških vozila do 2040. To znači da će proizvođači morati prodati veliki udio kamiona koji potpuno ne ispuštaju CO2 – uključujući električna vozila i ona koja rade na vodik – kako bi do 2040. u potpunosti zamijenili vozila s emisijom CO2.

Većina kamiona na europskim cestama trenutno pokreće dizel, koji proizvodi emisije stakleničkih plinova i zagađivače zraka koji su povezani s rakom pluća i respiratornim bolestima. Teška vozila proizvode četvrtinu emisija u europskom cestovnom prometu.

Proizvođači kamiona također će morati smanjiti emisije CO2 svojih voznih parkova za 45% do 2030., što je dodatan rast u odnosu na postojeći cilj od 30%, podižući taj udio na 65% do 2035. godine.

Od 2030. godine 90% novih gradskih autobusa prodanih u EU morat će imati nultu emisiju, što će porasti na 100% 2035. godine.

Europska automobilska grupa ACEA opisala je politiku EU-a kao najambiciozniju u svijetu i rekla da će ciljevi biti ispunjeni samo ako ih vlade podrže brzim postavljanjem 50.000 javnih električnih punionica prikladnih za kamione do 2030.

EU-ova politika CO2 za kamione sada je dobila odobrenje zemalja EU-a i Europskog parlamenta, što znači da može prijeći u zakon.

To je unatoč nedavnim pritužbama Njemačke i zastupnika desnog centra u EU, koji su željeli da se politikom dopusti prodaja više kamiona s motorom s unutarnjim izgaranjem nakon 2040. godine ako koriste CO2 neutralna goriva.

Na glasanju u ponedjeljak 13. svibnja samo su se Italija, Poljska i Slovačka usprotivile toj politici, dok je Češka bila suzdržana, rekao je dužnosnik EU-a za Reuters.

Kako bi pridobile potporu Njemačke, zemlje EU-a su prošlog mjeseca dodale preambulu zakonu u kojoj je rečeno da će Europska komisija u budućnosti razmotriti razvoj pravila za uključivanje kamiona na CO2 neutralna goriva u postavljene ciljeve o ugljičnoj neutralnosti.

Povezani članci

Najnovije objave

MET Grupa: Hrvatska je važan dio naše energetske mreže

Valter Uravić, LNG & NG Origination Associate u MET Grupi, govori o razvojnoj viziji ove globalne kompanije te kakvu ulogu u njihovim planovima ima...