3.5 C
Zagreb
Srijeda, 13. studenoga, 2024.

Konkurentnost Hrvatske na europskoj logističkoj karti sve više raste

Zoran Starčević, generalni direktor cargo-partnera u Hrvatskoj, u razgovoru za SCM.hr komentira aktualne trendove u logističkom sektoru te kako u cargo-partneru odgovaraju na izazove u lancu opskrbe, kako lokalno u Hrvatskoj, tako i na europskoj i globalnoj razini.

Logistička tvrtka cargo-partner nedavno je bila domaćin predstavnicima medija te smo imali prilike iz prve ruke vidjeti kako se odvijaju vaši skladišni procesi u novom logističko-distributivnom centru koji se nalazi u sklopu poslovne zone Meridijan 16. Koji je kapacitet ovoga skladišta te koje sve usluge nudite za svoje partnere u Hrvatskoj?
Naš logističko-distributivni centar prostire se na preko 24.200 četvornih metara skladišnog prostora s više od 20.000 paletnih mjesta i 30 utovarno-istovarnih rampi. Kroz skladište dnevno prođe oko 150 tona robe.
Pružamo usluge skladišne logistike te svih modaliteta prijevoza, uključujući zračni, pomorski, željeznički i cestovni prijevoz. Također, nudimo prilagođene usluge za klijente, uključujući uvoz i servisiranje bankomata i samoposlužnih blagajni, čime dodatno proširujemo našu ponudu.

Koliko imate djelatnika u ovom trenutku u skladištu i ukupno u cijeloj tvrtki?
U logističko distributivnom centru trenutno radi 45 ljudi, a cargo-partner Hrvatska ima oko 100 zaposlenika s jednakim omjerom žena i muškaraca. Ono što nas izdvaja je pozitivna radna atmosfera i fokus na timski rad. Organiziramo razne team building aktivnosti kako bismo ojačali veze među zaposlenicima i poticali suradnju. Trudimo se stvoriti ugodne uvjete rada i ponuditi konkurentne plaće u skladu s kretanjima na tržištu. Imamo i odličan program uvođenja u posao, što je posebno važno jer nam omogućuje brzi prijenos znanja i smanjuje utjecaj fluktuacije.
Ono što nam je posebno drago je kada nam zaposlenici preporučuju svoje prijatelje i poznanike. Nedavno nam se upravo to dogodilo i jako smo ponosni na to.
Imamo i puno lijepih priča o karijerama unutar cargo-partnera. Na primjer, naš sadašnji voditelj logistike započeo je svoju karijeru kod nas kao skladišni radnik. Svojim radom, trudom i zalaganjem napredovao je do pozicije voditelja kompletnog logističkog poslovanja. Ove godine navršit će 14 godina rada u kompaniji, dok će i nekoliko kolegica i kolega primiti jubilarne nagrade za 10, 15 i 20 godina rada u kompaniji, a to je nešto što nas sve veseli i inspirira.
Smatramo da su naše konkurentske prednosti dobra atmosfera, mogućnosti napredovanja unutar kompanije kao i kontinuirana briga o zaposlenicima. To su ključni faktori koji nam pomažu u privlačenju i zadržavanju kvalitetnih ljudi.

“Akvizicija Nippon Expressa donijela je značajne prednosti cargo-partneru, posebno u pogledu sinergije i proširenja poslovnih mogućnosti”

Svjedočimo golemim ulaganjima u logističke kapacitete na nekoliko velikih lokacija u Hrvatskoj. Kako gledate na ove investicije te postaje li Hrvatska sve snažniji subjekt na logističkoj karti Europe?
Hrvatska je postala logistički bitna zemlja s povećanim ulaganjima u infrastrukturu, posebno u cestovnu mrežu. Ova ulaganja značajno poboljšavaju našu konkurentnost na europskoj logističkoj karti. Vidimo potencijal za daljnji rast, osobito s ulaskom u Schengen, što će omogućiti brži protok roba i bolju povezanost s tržištima Europske unije.

Prati li razvoj prometne infrastrukture ovaj zamah u sektoru lanca opskrbe, počevši s velikim ulaganjima u kontejnerski terminal Rijeka Gateway te velike investicije u povećanje skladišnih kapaciteta u Hrvatskoj?
Da, ulaganja u kontejnerski terminal Rijeka Gateway ojačat će poziciju Hrvatske kao tranzitne točke prema drugim europskim zemljama. Povećanje skladišnih kapaciteta odvija se paralelno s razvojem prometne infrastrukture, što je ključno za poboljšanje učinkovitosti logističkih operacija, skraćivanje vremena isporuke i smanjenje troškova distribucije.

Za tvrtku cargo-partner ovo je bila godina integracije u sustav Nippon Expressa. Što je ovom integracijom dobio japanski konglomerat, a što ste dobili vi kao europski specijalist?
Akvizicija Nippon Expressa donijela je značajne prednosti cargo-partneru, posebno u pogledu sinergije i proširenja poslovnih mogućnosti. Naša globalna mreža, koja je posebno jaka u središnjoj i istočnoj Europi, idealno se dopunjuje s Nippon Expressovom prisutnošću, posebno u Aziji i na globalnom tržištu. Također, akvizicija nam omogućava pristup njihovim skladišnim kapacitetima, čime smo značajno povećali fleksibilnost u podršci opskrbnim lancima naših klijenata. Već radimo na zajedničkim projektima, uključujući Expo 2025 u Osaki, što dodatno osnažuje naše globalne operacije. Ukupno gledano, akvizicija nam omogućuje brži odgovor na zahtjeve kupaca, poboljšava logističke sposobnosti te stvara nove mogućnosti rasta.
S druge strane, akvizicija cargo-partnera donijela je Nippon Expressu ključne strateške prednosti, prvenstveno jačanje njihove prisutnosti i operativne mreže u središnjoj i istočnoj Europi, gdje je cargo-partner vrlo jak. Povećani obujam zračnog i pomorskog prijevoza omogućava Nippon Expressu brži odgovor na raznolike zahtjeve globalnih klijenata i poboljšanje logističkih veza između Azije i Europe. Također, cargo-partnerove specijalizirane usluge, poput LCL transporta i vlastitih konsolidacijskih linija, donose Nippon Expressu veću fleksibilnost i bolju konkurentsku prednost na europskom tržištu.

Koje sve usluge pružate svojim partnerima na globalnoj razini? Koje grupe proizvoda transportirate zračnim i željezničkim putem?
Pružamo raznovrsne usluge transporta, osim radioaktivnog otpada, opasnog tereta i prehrambenih proizvoda koji zahtijevaju posebne temperaturne uvjete. Naša globalna mreža omogućava nam pružanje brze i sigurne usluge za različite vrste roba. Zračnim putem se najčešće transportiraju skuplji proizvodi kao i roba koja treba što prije stići do odredišta.

Možete li nam istaknuti koja sve ulaganja realizirate u ESG segment s obzirom na to da je održivost poslovanja postala imperativ u svim poslovnim strategijama?
U cargo-partneru ulažemo značajne resurse u ESG segment jer je održivost ključni dio naših poslovnih principa i strateških ciljeva. Kroz inicijative kao što je Global Sustainability Awareness Week kontinuirano radimo na podizanju svijesti naših zaposlenika o važnim ekološkim temama. U prethodnim godinama fokusirali smo se na uštedu energije i smanjenje upotrebe plastike, dok smo ove godine stavili naglasak na uštedu vode. Postavili smo ambiciozne ciljeve smanjenja emisije stakleničkih plinova prema GHG protokolu, a zahvaljujući novom alatu za analizu i prikupljanje podataka, osiguravamo transparentnost i učinkovitost u našem radu. Također, surađujemo s prijevoznicima koji koriste ekološki prihvatljive tehnologije i ulažemo u istraživanje novih, štedljivih tehnologija poput električnih kamiona i štedljivih aviona. Konkretno, evo nekoliko primjera kako to izgleda u stvarnosti. Naš iLogistics centar u Fischamendu dobio je nagradu HERMES Verkehrs.Logistik.Preis kao priznanje za inovativne doprinose koje je skladište ostvarilo u industriji prijevoza i logistike. Ova drvena konstrukcija uštedjela je 8.400 tona CO2. Sve naše podružnice u Austriji opskrbljuju se obnovljivom energijom, a na našem sjedištu postavili smo 1.400 fotonaponskih modula. Uz to, svake godine povećavamo korištenje željezničkog prijevoza i električnih kamiona za dostavu na posljednjoj milji, što dodatno podupire naše ekološki prihvatljive alternative u transportu. U 2021. pokrenuli smo dvije nove inicijative kako bismo smanjili utjecaj krčenja šuma i posadili drveće širom svijeta. Do danas su ovi programi pomogli u sadnji više od 100.000 novih stabala diljem svijeta.

Povezani članci

Najnovije objave

Butković: Vlada će učiniti sve da provedba velikih prometnih projekata ide što brže

Ovogodišnji kongres Hrvatskog društva za ceste i željeznice "Via Vita" pod nazivom "Što nas čeka u budućnosti?" otvorio je u Rovinju potpredsjednik Vlade i...