25.9 C
Zagreb
Četvrtak, 25. srpnja, 2024.

Ognjen Bojanac: “Novim investicijskim ciklusom jačamo svoju poziciju na tržištu Hrvatske”

Pred nama je veliki investicijski ciklus kojim namjeravamo učvrstiti svoju tržišnu poziciju i dodatno poboljšati uslugu klijentima Milšped Hrvatske. Prva faza je proširenje skladišnog kapaciteta u Svetoj Nedelji početkom drugog kvartala 2024. za dodatnih 6000 m2. Pored toga, polovicom 2025. na području Samobora širimo skladišni kapacitet za novih 11000 m2. Paralelno sa skladišnim kapacitetima ulažemo u visoko tehnološko unaprjeđenje skladišnih operacija robotizacijom skladišnih procesa koje je Milšped Grupa već uspješno implementirala u svojim skladištima u Srbiji, a iduća članica u tom procesu je Milšped Hrvatska, ističe Ognjen Bojanac, direktor tvrtke Milšped Hrvatska.

Razgovarao: Ivan Tominac, ivan.tominac@scm.hr

Možete li reći nešto o sebi i svom poslovnom profilu?

Moje putovanje u svijetu logistike počinje prije pet godina kada započinjem svoju karijeru kao direktor u tvrtki Milšped Hrvatska, jednoj od članica regionalnog lidera u ovom području. Do tada sam ovo područje poslovanja znao s druge strane, kao korisnik logističkih usluga u raznim industrijama. U Milšpedu sam dobio priliku za upoznavanjem s ovim sektorom i svim njegovim uslugama, zakonitostima i izazovima. Moram priznati da do tada nisam bio svjestan važnosti i kompleksnosti same djelatnosti kao ni veličine i snage Milšpeda unutar nje. Dinamika, inovativnost i kontinuirano pronalaženje novih rješenja je nešto što karakterizira rad u Milšpedu i samu logistiku kao takvu. Moram priznati da mi je drago što sam postao dio tog svijeta.

Što je obilježilo industriju logistike i transporta u prethodnoj godini?

Prethodna godina je u industriji logistike i transporta bila vrlo dinamična i nepredvidiva. Kada bih cijelu godinu sažeo u par ključnih pokazatelja to bi svakako bili troškovni pritisci radi cijene goriva i inflacije u sektoru cestovnog transporta, snažan pad cijena prekomorskog prijevoza te nedostatak radne snage, što je problem koji se već preljeva iz prethodnih godina. Snažan udar inflacije i rasta cijena koji je počeo u 2022. nastavio se i u prvoj polovici 2023., što je bio veliki izazov za održati efikasnu uslugu i pratiti troškovne pritiske. Paralelno s tim smo imali snažan pad cijena u pomorskom i avio servisu uslijed stabilizacije količine tereta nakon pandemije i smanjenja gospodarske aktivnosti na svjetskom tržištu. Nedostatak radne snage i borba za kvalitetne kadrove je, uz navedene izazove, kontinuirani problem s kojim smo suočeni već nekoliko godina. U Milšpedu smo ove izazove promatrali kao trenutni i kratkoročni poremećaj na tržištu koji će trajati ograničeno te smo se maksimalno fokusirali na kvalitetu usluhe i zadovoljstvo naših klijenta kao temeljne pretpostavke za budući rast. Paralelno smo kontinuirano ulagali u dizanje standarda naših djelatnika i njihove uvjete rada. Sigurni smo da je to formula uspjeha u idućem razdoblju.

Nedostatak radne snage i borba za kvalitetne kadrove je kontinuirani problem s kojim smo suočeni već nekoliko godina

S obzirom na gotovo 22 milijuna eura prometa u 2023. godini, možete li izdvojiti ključne faktore koji su doprinijeli takvom poslovnom rezultatu Milšpeda Hrvatska?

Svi djelatnici Milšpeda su maksimalno fokusirani na zadovoljstvo klijenta i kvalitetu usluge, svaki pojedinac u svome segmentu, to je naša temeljna vrijednost i cilj. S druge strane Milšped kao tvrtka daje maksimalnu slobodu i podršku svojim djelatnicima u postizanju tog cilja i to je temelj našeg uspjeha. Ovakav pristup, kontinuirane inovacije i predanost radu prepoznali su i naši klijenti koji nam kroz godine poklanjaju sve više povjerenja, što za rezultat ima rast prihoda i broja klijenta.

S kojim brojem klijenata trenutno radite i iz kojih industrija dolaze? Predviđate li povećanje broja klijenata i u ovoj godini?

S oko sto ključnih klijenata koji su osnažili razvoj Milšped Hrvatske, uspješno smo proširili svoje usluge na više od 400 klijenata širom logističkih sektora. Naši klijenti predstavljaju različite industrije, uključujući vodeće svjetske modne brendove, distributere namještaja, trgovce širokom paletom proizvoda, farmaceutske kompanije te prehrambenu i proizvodnu industriju. Ne postoji sektor na tržištu iz kojeg nemamo barem jednog klijenta. Ponosni smo na ovaj dosegnuti nivo povjerenja koji naši klijenti prepoznaju, što svjedoči o našoj izuzetnoj kvaliteti i pouzdanosti.

Uspješno smo proširili svoje usluge na više od 400 klijenata širom logističkih sektora

Još krajem 2023. godine najavili ste nastavak investicijskog ciklusa. Koji su ključni projekti na koje ćete se usredotočiti te kako će to utjecati na poziciju Milšpeda Hrvatska na tržištu?

Pred nama je veliki investicijski ciklus kojim namjeravamo učvrstiti svoju tržišnu poziciju i dodatno poboljšati uslugu klijentima Milšped Hrvatske. Prva faza je proširenje skladišnog kapaciteta u Svetoj Nedelji početkom drugog kvartala 2024. za dodatnih 6000 m2. Pored toga, polovicom 2025. na području Samobora širimo skladišni kapacitet za novih 11000 m2. Paralelno sa skladišnim kapacitetima ulažemo u visoko tehnološko unaprjeđenje skladišnih operacija robotizacijom skladišnih procesa koje je Milšped Grupa već uspješno implementirala u svojim skladištima u Srbiji, a iduća članica u tom procesu je Milšped Hrvatska. Pored navedenog sa svojim klijentima aktivno radimo na zelenoj tranziciji i održivom modelu poslovanja ulaganjem u vozila sa smanjenom emisijom CO2. Tijekom 30 godina poslovanja, Milšped grupa je implementirala brojna održiva rješenja, uključujući intermodalni terminal u okviru kompanije članice MBOX Terminals, zatim ugradnja solarne elektrane na krovovima skladišta i digitalizacija transportnih operacija.

Najavili ste proširenje skladišnih kapaciteta te shodno tome povećanje broja zaposlenih. O kojem broju ljudi je riječ i kako se vaša industrija nosi s izazovom nedostatka radne snage?

U ove dvije faze proširenja skladišnih kapaciteta možemo računati do oko sto novozaposlenih ovisno o vrsti operacija koje ćemo raditi u tim prostorima kao i implementaciji novih tehnologija tj. robotizaciji koju smo već spomenuli ranije. Nedostatak radne snage nas prati zadnjih nekoliko godina i već smo se naučili nositi s ovim  izazovom. Recept je uvijek isti, kontinuirano ulaganje u zaposlenika i ugodnu radnu sredinu, kako za domać,  tako i za strane djelatnike kojih je svakim danom sve više.

Milšped Hrvatska ističe se kao društveno odgovorna kompanija. Možete li podijeliti primjere vaših aktivnosti koje potvrđuju vaš angažman u zajednici?

Milšped Group aktivno živi i sudjeluje u životu zajednice u kojoj radi i to nije samo parola ili floskula, nego naše duboko uvjerenje i korporativna kultura. Kako s našim djelatnicima, klijentima i zajednicom dijelimo sve sretne trenutke dužnost nam je sudjelovati i u onima manje sretnima kojih u bližoj prošlosti, nažalost, nije nedostajalo. Svi zajedno smo prošli kroz dvije velike prirodne katastrofe zagrebačkog i petrinjskog potresa i svjedočili kako se životna situacija promjeni u jednom trenu. Milšped kao društveno odgovorna tvrtka nije mogla ostati ravnodušna na patnju zajednice u kojoj radi te smo odlučili donacijama pomoći potrebitim institucijama i obiteljima. Nakon zagrebačkog potresa donirali smo značajna sredstva Klinici za dječje bolesti u Zagrebu koja je pretrpjela velika oštećenja. Nedugo nakon petrinjskog potresa smo napravili i donirali novu kuću obitelji  iz Majskih poljana čija je stara potpuno srušena. Smatramo da je to bila naša obveza i ponosni smo na to.

Nakon zagrebačkog potresa donirali smo značajna sredstva Klinici za dječje bolesti u Zagrebu koja je pretrpjela velika oštećenja

Koja su vaša predviđanja za industriju logistike i transporta u 2024. godini?

Već sam početak godine jasno ukazuje da će nepredvidivost uslijed globalnih kriza biti dominantno obilježje 2024. Kriza u Crvenom moru i prekid prometa kroz Sueski kanal izazivaju nove poremećaje u opskrbnom lancu, kašnjenje isporuka i rast cijena roba i sirovina. Cijela industrija će morati pratiti globalne događaje i prilagođavati se u trenutku novom stanju na tržištu. Sigurno je da će se ova kriza iz pomorskog servisa prelijevati u sve segmente logistike.

Uz sve ove globalno izazove mislim da je budućnost logistike u Hrvatskoj neupitno pozitivna i optimistična. Geografski položaj Hrvatske koja je postala dio TEN-T koridora garantira nam iznimne investicije u infrastrukturu. Širenje Luke Rijeka kao i velike investicije u novu skladišnu infrastrukturu garancija su sigurne i stabilne budućnosti logističke industrije u Hrvatskoj.

Povezani članci

Najnovije objave

Kuehne+Nagel izvijestio o padu dobiti u drugom tromjesečju

Švicarska grupacija Kuehne+Nagel izvijestila je o padu svoje operativne dobiti u drugom tromjesečju od 23%, što je iznad očekivanja, navodeći da je spremna za...