Cilj je smanjiti emisije od 90 % iz novih kamiona iznad 7,5 tona i autobusa do 2040. godine, a sektor teških vozila (HDV) u ovom trenutku odgovoran je za više od četvrtine emisija stakleničkih plinova iz cestovnog prometa u Europskoj uniji
Europsko vijeće i Europski parlament postigli su privremeni dogovor o ambicioznom planu smanjenja emisija CO2 iz teških vozila, održavajući ciljeve postavljene prošle godine od strane Europske komisije.
Cilj je smanjiti emisije od 90 % iz novih kamiona iznad 7,5 tona i autobusa do 2040. godine, a sektor teških vozila (HDV) u ovom trenutku odgovoran je za više od četvrtine emisija stakleničkih plinova iz cestovnog prometa u Europskoj uniji.
Prvi put postavljeni 2019. godine, standardi emisija CO2 za određena teška vozila bit će dodatno pooštreni. Nova pravila usmjerena su na ispunjenje klimatskih ambicija EU-a za 2030. i postizanje klimatske neutralnosti do 2050., s uvođenjem novih ciljeva za 2030., 2035. i 2040.
NULTE EMISIJE
Proizvođači novih kamiona i autobusa suočit će se s izazovima smanjenja CO2 emisija za 45 % do 2030. godine i 65 % do 2035. godine na putu prema konačnom cilju od 90 % smanjenja do 2040. godine, u usporedbi s razinama iz 2019.
Privremeni dogovor također uvodi cilj nulte emisije za gradske autobuse do 2035., s međuciljem smanjenja od 90 % do 2030. godine.
Ovaj ambiciozan plan ima za cilj značajno doprinijeti smanjenju emisija CO2 u sektoru cestovnog prometa. Izuzeće od ciljeva primjenjivat će se na male proizvođače i vozila koja se koriste u specifičnim sektorima poput rudarstva, šumarstva, poljoprivrede, oružanih snaga, vatrogasnih službi, civilne zaštite, javnog reda i medicinske skrbi.
Ovo je važan korak prema ostvarivanju ciljeva klimatske neutralnosti do 2050. godine, a dogovor će sada biti predstavljen predstavnicima država članica unutar Vijeća i parlamentarnom odboru za okoliš na odobrenje.
Podaci iz 2021. pokazuju da su kamioni u EU-u u prosjeku bili stari 14 godina, a većina ih je pokretala dizel.