3.8 C
Zagreb
Petak, 07. veljače, 2025.

Nova pravila o prijavljivanju kontejnera izgubljenih na moru

Svjetsko brodarsko vijeće (World Shipping Council – WSC) pohvalilo je odobrenje nedavno usvojenih amandmana na Međunarodnu konvenciju o zaštiti života na moru (SOLAS), kojima se zahtijeva obvezno prijavljivanje svih kontejnera izgubljenih na moru.

Izmjene je prošlog mjeseca ratificirao Odbor za pomorsku sigurnost Međunarodne pomorske organizacije i trebale bi stupiti na snagu 1. siječnja 2026. Cilj izmjena je poboljšati pomorsku sigurnost i zaštitu okoliša, javlja Gcaptain.com.

Novi propisi sadrže jasne odredbe i za izvješćivanje zapovjednika broda i za pojedinosti o izvješćivanju. Zapovjednik broda koji je umiješan u gubitak kontejnera mora odmah izvijestiti o određenim detaljima obližnje brodove, najbližu obalnu državu i državu zastave. Za kontejnere izgubljene na moru, izvješća se moraju napraviti što je prije moguće, s ažuriranjem kada dodatne informacije postanu dostupne. Za opažene plutajuće kontejnere, izvješća moraju sadržavati položaj i ukupan broj kontejnera koji su primijećeni.

“Novi propisi, koji posebno dopunjuju SOLAS Poglavlje V Pravila 31 i 32, označavaju značajan napredak u pomorskoj sigurnosti i zaštiti okoliša. Osiguravajući brzo i detaljno izvješćivanje o izgubljenim i plutajućim kontejnerima, ove izmjene će poboljšati sigurnost plovidbe, olakšati akcije brzog odgovora i ublažiti potencijalne opasnosti za okoliš”, kaže Lars Kjaer, viši potpredsjednik za sigurnost i sigurnost za WSC.

WSC od 2008. godine prikuplja informacije o broju kontejnera izgubljenih na moru, a podatke redovito objavljuje u Izvješću o izgubljenim kontejnerima na moru i dostavlja IMO-u. Prema posljednjem izvješću, broj kontejnera izgubljenih na moru pao je na samo 661 u 2022. godini, od 250 milijuna prevezenih, što predstavlja najnižu stopu gubitka od početka istraživanja 2008. godine.

Međutim, godišnji gubici mogu uvelike varirati zbog različitih incidenata. Na primjer, neuobičajeno velik broj incidenata povezanih s vremenskim nepogodama 2020. i 2021. doveo je do prosječnog gubitka od 3.113 kontejnera tijekom te dvije godine. Naime, skok se pripisuje značajnim incidentima s gubitkom kontejnera u Tihom oceanu, uključujući ONE Apus, koji je izgubio više od 1.800 kontejnera u teškim vremenskim uvjetima u studenom 2020., i Maersk Essen, koji je također iskusio loše vremenske uvjete 2021. što je dovelo do gubitka oko 750 kontejnera.

Prosječan broj izgubljenih kontejnera za godine 2020. – 2022. iznosio je 2.301 godišnje, što je značajno povećanje od 779 izgubljenih u prosjeku svake godine tijekom prethodne tri godine (2017. – 2019.).

Povezani članci

Najnovije objave

Otvorene prijave za 17. generaciju Nabavne akademije

Program Nabavne akademije temelji se na dugogodišnjem iskustvu i provjerenim metodama rada, kroz koje je već prošlo više od 400 polaznika iz Hrvatske i...