Prihod Sueskog kanala pao je gotovo za četvrtinu u financijskoj 2023/2024. godini budući da su pojedini brodari preusmjerili brodove oko Rta dobre nade kako bi izbjegli napade u Crvenom moru.
U financijskoj godini 2023/2024. koja je završila u lipnju prihod Sueskog kanala iznosio je 7,2 milijarde dolara, objavio je čelnik uprave Osama Rabie, i bio je manji za 23,4 posto nego u 2022/2023.
Kanalom je u netom završenoj financijskoj godini prošlo 20.148 brodova, za 22,3 posto manje nego godinu ranije, naveo je Rabie.
UNCTAD je u veljači objavio da se tranzit brodova kroz Sueski kanal u siječnju smanjio za 42 posto u odnosu na najprometniji mjesec u 2023. godini zbog učestalih napada na brodove u Crvenom moru.
Od studenog jemenski pokret Ansar Allah napada brodove povezane s Izraelom u Crvenom moru, zahtijevajući obustavu izraelskih vojnih operacija u okupiranom palestinskom Pojasu Gaze i dostavu humanitarne pomoći Palestincima.
SAD i Britanija uzvratili su napadima na mete u Jemenu, a pomorsku vojnu misiju poslala je u Crveno more i Europska unija, istaknuvši njezin “obrambeni karakter”.
Sueski kanal ključni je izvor deviza za Egipat i Kairo razmatra mogućnost novih radova na njegovom proširenju, rekao je čelnik uprave početkom ožujka. Početna istraživanja trajala bi oko 16 mjeseci, a uključivala bi studije o izvedivosti, utjecaju na okoliš i inženjering, te istraživanje tla i jaružanje, rekao je tada Rabie.
Uprava trenutno uređuje 10 kilometara kanala za dvosmjerni promet i proširuje i produbljuje još 30 kilometara. Odluka o radovima donesena je prije dvije godine, nakon nasukavanja ogromnog kontejnerskog broda Ever Given koje je u 2021. zaustavilo promet na šest dana.