Boeing je zabilježio ukupno 35 narudžbi za teretni zrakoplov 777 freighter prošle godine, a naručeno je i osam 767-300 teretnih zrakoplova od tajanstvenog kupca u prosincu, javlja Air Cargo News.
Američki proizvođač zrakoplova zabilježio je narudžbu(e) 767-300F u svom izvješću o bruto narudžbama zrakoplova, ali nije objavio nikakve dodatne pojedinosti.
Ova narudžba prekida zatišje u narudžbama modela i slijedi Boeingovu najavu u listopadu prošle godine da će zaključiti proizvodnju 767F do 2027. godine, nakon pauze u isporukama modela zrakoplova 2023. godine zbog problema s kvalitetom koji utječu na komercijalne i vojne verzije ovog širokotrupnog zrakoplova.
Prema evidenciji Boeinga, 2023. nije bilo narudžbi za 767-300F, a 2022. bilo je ukupno 10 narudžbi, osam od UPS-a i dvije od FedExa.
No 2021., kada je potražnja za teretnim prijevozom bila velika zbog pandemije, bilo je 18 narudžbi od FedExa, 19 od UPS-a i jedna od tanzanijske vlade.
Boeing je prošle godine isporučio 10 modela 767-300F. Isporučeni su FedExu i UPS-u.
U svom webinaru “Tržište teretnih zrakoplova: Nejasni signali” u studenom, konzultant za zrakoplovstvo Cirium rekao je da je konverzija putničkih 767 modela u teretne verzije vrlo ograničena i da se provodi u manjem obujmu, što bi posljednje preostale jedinice modela 767F moglo učiniti privlačnijim.
U međuvremenu, broj od 35 narudžbi 777F u 2024. je preokret u odnosu na 2023. kada je narudžba 777F iznosila svega 10 modela.
Ovaj broj narudžbi skoro je na razini pandemijskog skoka u potražnji za zračnim teretom kada je u 2022. godini bilo 35 narudžbi za 777F, dok ih je u 2021. godini bilo 42. U 2020. godini zabilježeno je 13 narudžbi, a u 2019. godini 17.

Podaci pokazuju da je prošle godine isporučeno 13 modela 777F.
U isto vrijeme kad je najavio da će prekinuti proizvodnju 767-300F, Boeing je odgodio ulazak na tržište 777-8 freighter modela do 2028. godine.
Ali prošlog mjeseca Boeing je dobio poticaj za svoju novu generaciju modela. China Airlines sa sjedištem u Tajvanu objavio je planove za naručivanje četiri 777-8F s isporukama koje se očekuju od 2029.
Boeingova Svjetska prognoza zračnog prijevoza tereta (WACF) predviđa da će globalna flota teretnog zračnog prijevoza porasti na 3.900 teretnih zrakoplova do 2043., što je povećanje od približno 66% u odnosu na 2.340 teretnih zrakoplova 2023. godine.
Oštar pad isporuka Boeingovih zrakoplova u 2024.
Prama vijesti koju je objavila Hina, američki div Boeing izvijestio je da je u 2024. godini isporučio znatno manje zrakoplova, potvrdivši drugo mjesto na svjetskoj ljestvici, nakon europskog Airbusa.
Boeing je lani isporučio 348 komercijalnih zrakoplova, za 34 posto manje nego u 2023. godini.
Nove narudžbe naglo su potonule, pokazuju podaci objavljeni u utorak.
Američki zrakoplovni div lani je bruto ubilježio 569 narudžbi, u usporedbi s 1.456 u 2023. godini.
Kada se izuzmu one otkazane i poslovi konverzije zrakoplova, zaprimili su ih 377, u usporedbi s 1.451 u 2023.
Boeing je prošlu godinu zaključio sa 6.245 neizvršenih narudžbi, za 11,5 posto više nego na kraju 2023. Podaci pokazuju probleme u proizvodnji zbog regulatornih istraga nakon učestalih incidenata na letovima.
Novi podaci pokazuju i da je američki div i lani brojem isporučenih komercijalnih zrakoplova zaostao za europskim Airbusom, šestu godinu zaredom.
Europski koncern isporučio je lani 766 komercijalnih zrakoplova, za 4,2 posto više nego u prethodnoj godini. Na kraju 2024. imali su u knjigama ukupno 8.658 nerealiziranih narudžbi, za 60 više nego krajem 2023. godine.