Prijeđena kilometraža kamiona na njemačkim autocestama i saveznim cestama u prvom je polugodištu smanjena za 1,3%
Njemački Savezni ured za logistiku i mobilnost (BALM) objavio je statistiku cestarina za lipanj i prvu polovicu 2024. godine.
Prošli mjesec kilometraža svih kamiona na njemačkim cestama smanjena je za 5,3%. Njemački kamioni bilježe pad od 5% (s kilometražom od cca 1,88 milijardi km), a poljski kamioni za 5,9% (cca 627 mil. km), piše Trans.INFO.
Čak su i litavski kamioni prešli manje kilometara u lipnju u usporedbi s prošlom godinom – rezultat od 121 milijuna km bio je 1,5% manji nego prošle godine u isto vrijeme. Ovo je prvi pad u nekoliko godina za litavske prijevoznike, koji redovito bilježe porast od pandemije, prestigavši u statistikama Rumunjsku, Nizozemsku i Češku. Od prosinca 2022. godine zauzimaju drugo mjesto (iza Poljske) među stranim prijevoznicima na njemačkim cestama s naplatom cestarine (po kilometraži).
Pritom je pad prometa kroz cijelo polugodište bio manji nego u samom lipnju. Prijeđena kilometraža kamiona na njemačkim autocestama i saveznim cestama u tom je razdoblju na godišnjoj razini smanjena za 1,3%. Njemački prijevoznici zabilježili su kilometražu od oko 11,2 milijarde km, što je pad od 1,5%.
Tijekom prvih šest mjeseci ove godine poljski kamioni prevezli su približno 3,8 milijardi km njemačkim cestama, što je 1,2% manje nego prije godinu dana. No, Litva je u prvoj polovici godine zabilježila rast. Kamioni iz ove zemlje prešli su po Njemačkoj ukupno oko 735 milijuna km, što je 5,9% više nego u istom razdoblju prošle godine.
Što se tiče udjela, njemački kamioni činili su 56,3% ukupne kilometraže u prvih šest mjeseci. Udio poljskih kamiona u tom je razdoblju bio 19,1%, a litavskih kamiona 3,7%. Usporedbe radi, u prvom polugodištu prošle godine ti su udjeli iznosili 56,4%, 19,1%, odnosno 3,5%.