11.1 C
Zagreb
Subota, 17. svibnja, 2025.
spot_img

HUP potiče suradnju u sektoru kako bi se nadvladali logistički izazovi

Regulatorne postavke i infrastrukturni izazovi nedvojbeno su neke od glavnih prepreka poslovanja u Hrvatskoj, uz nepredvidivost u lancima opskrbe koja, zbog geopolitičkih prilika, nije ograničena samo na Hrvatsku. U tim uvjetima, Koordinacija logistike i distribucije služit će kao potpora u kreiranju politika te planiranju i unaprjeđenju propisa u području multimodalne logistike, govori Ana Soldo, predsjednica HUP-Koordinacije logistike i distribucije te regionalna direktorica u tvrtki Quehenberger logistics.

Hrvatska ima povoljan geostrateški položaj, ali dosad nije u potpunosti iskorištavala svoj potencijal, a investiranje u luku Rijeka, prometnu infrastrukturu i skladišne kapacitete doprinijet će povećanju konkurentnosti Hrvatske te posljedično gospodarskom rastu i otvaranju novih radnih mjesta, poručuje Soldo.

Pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca nedavno je osnovana Koordinacija logistike i distribucije, a vi ste izabrani za njenu predsjednicu. Možete li nam ukratko približiti koji su glavni ciljevi djelovanja Koordinacije?
U periodu nadolazećih velikih logističkih ulaganja, Koordinacija logistike i distribucije služit će kao potpora u kreiranju politika, planiranju i unaprjeđenju propisa u području multimodalne logistike, a glavni su ciljevi upravo razvoj logističke infrastrukture kroz izradu strateških i operativnih dokumenata, izmjena zakonskih okvira, povezivanje s obrazovnim institucijama te suradnja sa srodnim EU udruženjima.

Koji su glavni izazovi s kojima se suočava sektor logistike i distribucije u Hrvatskoj te kako ste zadovoljni komunikacijom s državnim institucijama?
Regulatorne postavke i infrastrukturni izazovi nedvojbeno su neke od glavnih prepreka poslovanja u Hrvatskoj, uz nepredvidivost u lancima opskrbe koja, zbog geopolitičkih prilika, nije ograničena samo na Hrvatsku. Dodatno, rastu cijene energije i sirovina, cijene zemljišta i najma prostora su u rastućem trendu, a životni vijek proizvoda sve kraći. Komunikacija s državnim institucijama je zadovoljavajuća, ali prostora za poboljšanje uvijek ima. Prvenstveno je potrebna kontinuirana i konstruktivna suradnja kako bi se prevladali izazovi i ostvario napredak u sektoru, a to i jest jedan od ciljeva Koordinacije logistike i distribucije.

Jedan od ključnih problema je i nedostatak kvalificirane radne snage. Što se po vašem mišljenju treba učiniti u ovom području kako bi se stanje popravilo?
Pitanje problema nedostatka kvalificirane radne snage i njegovo rješavanje zahtijeva višeslojni pristup. Kako bismo kvalificiranu radnu snagu stvorili, potrebno je u suradnji s obrazovnim institucijama uvesti specijalizirane programe edukacija te motivirati mlade ljude da se usmjere prema karijerama u logistici i to kroz prakse, stipendije i savjetodavne programe. Za postojeći radno aktivan kadar nužno je povećanje beneficija i pružanje prilika za profesionalni razvoj, uz općenitu promociju sektora djelatnosti.

Bilježimo i velike investicije u sve segmente lanca opskrbe u Hrvatskoj, počevši od luke Rijeka, željezničke infrastrukture i skladišnih kapaciteta. Kako gledate na te investicije te mislite li da Hrvatska napokon počinje koristiti svoj povoljan geostrateški položaj?
Svakako pozdravljam ove investicije jer predstavljaju ključ unaprjeđenja logističkog sektora. Hrvatska ima povoljan geostrateški položaj, ali dosad nije u potpunosti iskorištavala svoj potencijal, a investiranje u luku Rijeka, prometnu infrastrukturu i skladišne kapacitete doprinijet će povećanju konkurentnosti Hrvatske te posljedično gospodarskom rastu i otvaranju novih radnih mjesta.

Kako će domaći logistički operateri odgovoriti na sve veću potražnju koja dolazi od skokovitog rasta e-trgovine? Na koji način u tom području pomažu nove tehnologije i razvoj pick-up lokacija?
Domaći logistički operateri već se prilagođavaju rastu e-trgovine. Zahtjevi modernog poslovnog okruženja traže inovativna rješenja za dostavu kao što je, primjerice, širenje mreže pick-up lokacija što za kupca znači bržu i fleksibilniju isporuku.
S obzirom na dinamičnost tržišta, očekujemo bližu suradnju unutar opskrbnog lanca i povećanje inovacija u tehnologijama praćenja i upravljanja zalihama. Fokus, dakle, ostaje na digitalnoj transformaciji kao i na daljnjoj implementaciji naprednih tehnologija te jačanju integracije s održivim praksama.

Kako se svim ovim kretanjima na tržištu prilagođava vaša matična kompanija, Quehenberger logistics?
Ključni faktor i prekursor uspjeha za kompanije u svim, pa tako i u logističkom sektoru kojem pripada i Quehenberger logistics, je prilagodljivost promjenama na tržištu i u poslovnom okruženju. Mi kao kompanija poslovanje gradimo kroz nekoliko glavnih aspekata – kvalitetnu uslugu, partnerstva i suradnje, te kroz kontinuirano korištenje novih i naprednijih tehnologija za poboljšanje učinkovitosti uz naglašenu svijest o održivosti. Kontinuirano ulažemo u uvjete rada kao i u svoje zaposlenike kroz različite aktivnosti i projekte ostvarujući tako pozitivnu organizacijsku kulturu kojom, posljedično, zadržavamo postojeće i privlačimo nove talentirane zaposlenike. Ovime osiguravamo konkurentnost Quehenberger logistics u dinamičnom sektoru logistike i distribucije.

Povezani članci

Najnovije objave

Walter Holzhammer – Luka Antwerpen-Bruges

U nadolazećim godinama mogli bismo razviti snažna strateška partnerstva. Europa nije imuna na rastuće globalne napetosti te će partnerstva između europskih luka dobivati sve...
spot_img