14.1 C
Zagreb
Petak, 23. veljače, 2024.

Dolaskom AI tehnologija nabava dobiva novu dimenziju

Svi panelisti su se složili da je potrebno naći vlastiti način prezentiranja nabave koji je u skladu s vrijednostima koje tvrtka zastupa i da ju je potrebno izvući iz sjene te postaviti na zasluženo mjesto

Jučer je u organizaciji tvrtke Cronata d.o.o. održana konferencija “High-class nabavljač za 2024.” Na konferenciji su prisustvovali stručnjaci iz područja nabave iz poznatih hrvatskih tvrtki poput: Rimac-Bugatti, Bjelin Spačva i Muraplast, Nexe, Fina GS, Radin, Hrvatski kišobran, Press glass i mnoge druge. Glavne teme konferencije su bile održivost, ESG direktive u nabavi, brendiranje nabavne djelatnosti i pregovaranje u nabavi.

“Živimo u izazovnim vremena kad je više nego ikad potrebno jačati specijalizirana znanja i kompetencije, kao i liderske vještine na poslovnoj i osobnoj razini. Nabava je poprilično u sjeni i dugo vremena je trebalo da se ljudi u nabavi počnu pozicionirati u kompanijama. Moj životni poziv je upravo nabava i upravo zato što znam što sve ona podrazumijeva potrebno je povećati vidljivost nabavne djelatnosti i privući mlade ljude da se bave nabavom”, ističe Nataša Cikač, organizatorica konferencije i vlasnica tvrtke Cronata d.o.o.

Jasminka Rojko, konzultantica iz područja održivosti dale je jedan sveobuhvatan pregled na to što je ESG i što se njime želi postići u kompanijama te naglasila da bi kompanije na ESG direktivu mogle gledati kao na priliku za razlikovanje od konkurencije i povećanje tržišnog udjela.

“Uvođenje ESG direktiva je financijski zahtjevno, ali na to možemo gledati kao na investiciju za budućnost”, rekla je Jasminka Rojko, konzultantica iz područja održivosti.

Na panelu koji je vodila Ivana Radić, vlasnica tvrtke Present Communications, posvećenom brenidranju nabavne djelatnosti sudjelovali su Ivana Škegro Filipović iz tvrtke Bjelin Spačva d.o.o., Robert Čačković iz tvrtke Rimac Bugatti i Andreja Rambrot Malenica vlasnica tvrtke Pisalica koja se bavi izgradnjom novih brendova.

Svi panelisti su se složili da je potrebno naći vlastiti način prezentiranja nabave koji je u skladu s vrijednostima koje tvrtka zastupa i da ju je potrebno izvući iz sjene te postaviti na zasluženo mjesto. Nabava je djelatnost o kojoj je teško učiti jer nema dostupnih materijala, a budućnost nabave uvelike će ovisiti o digitalizaciji, AI tehnologijama i Chat GPT-u, ali na način da umjetna tehnologija može dati jednu novu dimenziju, ali ne i zamijeniti čovjeka u kreativnom i emocionalnom doprinosu.

Na zadnjem predavanju posvećenom pregovaranju, Silvija Podoljak, trenerica poslovnih vještina i coach je naglasila da osim što možete koristiti razne tehnike pregovaranja treba imati na umu da je priprema prije pregovora presudna za uspješne pregovore.

Na kraju konferencije je Kristina Ercegović, poduzetnica, osnivačica Žene i novac portala, intervjuirala Natašu Cikač i predstavila njenu novu knjigu Operativna i strateška nabava. Ova knjiga je prvi sveobuhvatni hrvatski priručnik nabave koji nudi profesionalcima u nabavi smjernice u razvoju njihovih kompetencija za jednostavno i lako ostvarivanje zadanih ciljeva u procesima nabave koji donosi nove poglede i alate na nabavu te je izuzetno bitan za sve osobe koje se bave nabavom i one koje bi se njom željele baviti.

Povezani članci

Najnovije objave

METRANS Grupa preuzela hrvatsku tvrtku Adria rail

Adria Rail, kao hrvatska tvrtka koja se bavi vožnjom intermodalnih vlakova za, iz i kroz Hrvatsku, postala je 100% članica METRANS Grupe nakon što...