9.6 C
Zagreb
Subota, 17. svibnja, 2025.
spot_img

Njemački unutarnji plovni putevi bilježe najnižu razinu prijevoza tereta od 1990.

Prema izvješću, prošle godine je prevezeno samo 172 milijuna tona tereta, što predstavlja pad od 5,9 posto u odnosu na 2022. godinu

U ponedjeljak je Njemački savezni zavod za statistiku Destatis objavio zabrinjavajuće podatke o prijevozu tereta unutarnjim plovnim putevima u 2023. godini. Prema izvješću, prošle godine je prevezeno samo 172 milijuna tona tereta, što predstavlja pad od 5,9 posto u odnosu na 2022. godinu. Ovi brojevi označavaju najnižu razinu prijevoza tereta od ujedinjenja Njemačke 1990. godine.

Destatis ističe da ovaj dramatičan pad odražava općenitu slabu gospodarsku aktivnost u zemlji. Najveći udio u prevezenom teretu činili su proizvodi naftni derivati, željezna ruda, kamen i zemlja, a iako je prijevoz naftnih derivata blago porastao za 3,1 posto, ugljen je zabilježio oštar pad od 27,9 posto.

Rastresita i tekuća dobra za široku potrošnju dominirala su u strukturi prevezenog tereta, s udjelima od 56,6 i 27,3 posto. Kontejnerski prijevoz zauzeo je udio od 9,4 posto.

Podaci također pokazuju da je obujam tereta u unutarnjem prijevozu smanjen za 4,8 posto, dok je prekogranični promet pao za 7,3 posto. Izlazne pošiljke pale su za 4 posto, dok su ulazne pošiljke zabilježile pad od 9 posto.

Ovi statistički podaci ukazuju na ozbiljne izazove s kojima se suočava njemački sektor unutarnjeg plovnog transporta. Slab gospodarski rast i promjene u strukturi industrije vjerojatno će zahtijevati daljnje analize i potencijalne intervencije kako bi se ojačala konkurentnost ovog sektora i potaknuo njegov oporavak.

Povezani članci

Najnovije objave

Walter Holzhammer – Luka Antwerpen-Bruges

U nadolazećim godinama mogli bismo razviti snažna strateška partnerstva. Europa nije imuna na rastuće globalne napetosti te će partnerstva između europskih luka dobivati sve...
spot_img