Azerbajdžan nastoji iskoristiti prilike za rast trgovine koje su otvorene zemljama srednje Azije nakon izopćenja Rusije iz globalnih opskrbnih lanaca.
Iako je veliki dio tog rasta proizašao iz priljeva željezničkog tereta, dok su brodari s kinesko-europskim količinama tražili načine da zaobiđu Rusiju, Azerbajdžan se želi pozicionirati kao “globalno središte za logističke i teretne usluge”, piše The Loadstar.
Posljednjih su tjedana napori na ovom frontu pojačani, s Azerbejdžanskim željeznicama i domaćim teretnim zračnim prijevoznikom Silk Way West koji su najavili niz novih sporazuma.
U dogovoru koji je nazvao “prekretnicom”, Slobodna gospodarska zona Silk Way Alat (SW Afezco) trebala bi razviti Silk Way Cargo Village, koji će uključivati novu zračnu luku za teret s uvjetima za skladištenje i otpremu lako kvarljive robe.
Zaur Akhundov, predsjednik Silk Way Groupa, rekao je novinarima da razvoj “predstavlja značajnu prekretnicu u povijesti zemlje”. Dodao je da to “označava pomak prema novim mogućnostima koje će učinkovito odgovoriti na sve veću lokalnu i globalnu potražnju za teretnim prijevozom, čime se ne samo jača naš položaj unutar Srednjeg koridora, već također otvara nove puteve za rast”.
Zračna luka će imati 18 stajališta za zrakoplove, uzletno-sletnu stazu od 4.000 metara i rulnu stazu te će imati pristup međunarodnoj morskoj trgovačkoj luci Baku, kao i mreži željeznica i autocesta.
“Ovaj sporazum označava transformativni korak prema uspostavljanju Azerbajdžana kao glavnog globalnog logističkog čvorišta. Potpuno automatizirani teretni terminal od 30.000 četvornih metara bit će najveći u regiji Kaspijskog mora. Postavit će nove standarde u održivoj gradnji i poboljšati trgovinsku povezanost između Europe i Azije, učvršćujući stratešku ulogu Azerbajdžana u globalnoj logističkoj mreži”, rekao je Jawad Dbila, direktor SW Afezca.
Ambicije Azerbajdžana odražavaju niz nedavnih najava iz susjednog Kazahstana, do sada najvećeg dobitnika sankcija Rusiji nakon njezine invazije na Ukrajinu, sa svojim operaterom željezničkog teretnog prometa, KTZ-om, koji ove godine bilježi skok količine transporta od 63%.
Doista, količina kontejnerskih pošiljaka Kina-Europa na transkaspijskim rutama porasla je za više od 1400% na godišnjoj razini.
Koristeći to, Azerbajdžanske željeznice nastojale su produbiti svoje veze s njemačkom tvrtkom Rhenus s kojom rade na projektu elektrifikacije i modernizacije željezničke infrastrukture Azerbajdžana.