28.8 C
Zagreb
Četvrtak, 12. lipnja, 2025.

Na SCM Forumu najavljeno skoro otvorenje Rijeka Gateway terminala

Zadovoljni smo dinamikom pripremnih radova na kontejnerskom terminalu Rijeka Gateway te svečano otvorenje očekujemo na početku rujna ove godine.

Rekao je to Igor Šikanjić, regionalni voditelj prodaje u kompaniji A.P. Moller – Maersk, na konferenciji SCM Forum koja je održana jučer u zagrebačkom hotelu Westin.

Rijeka Gateway novi je kontejnerski terminal u riječkoj luci koji predstavlja zajedničko ulaganje Maerska i ENNA grupe u koji je do sada uloženo oko 200 milijuna eura, a u kasnijoj fazi realizirat će se dodatnih 180 milijuna eura investicija.

Igor Šikanjić, regionalni voditelj prodaje, A.P. Moller – Maersk (Foto: Goran Katić)

Najveća je to investicija u hrvatski logistički sektor u povijesti, koji doživljava veliki procvat s golemim ulaganjima koja se realiziraju u skladišne kapacitete i prometnu infrastrukturu.

Predsjednik uprave HŽ Infrastrukture, Ivan Kršić, naglasio je kako se u obnovu željezničke infrastrukture ulaže oko šest milijardi eura u narednih 10 godine te da je prioritet nizinska dvokolosiječna pruga od Zagreba do Rijeke te pravac koji vodi od slovenske granice do krajnjeg istoka Hrvatske.

“Radi se jako puno na svim pravcima, ali dinamika radova ne ovisi samo o nama. Postoji cijeli niz studija zaštite okoliša i drugih procedura koje prethode pokretanju radova. Te su procedure spore i komplicirane te bi ih trebalo ubrzati. Osim toga, velika je poteškoća i nedostatak stručnog kadra, kao što su projektanti, što također određuje brzinu odvijanja radova”, naglasio je Kršić dodajući kako je proces ulaganja u željeznicu nezaustavljiv, ali i dugoročan, pa industriju poziva na strpljenje.

Igor Šikanjić je istaknuo kako jadranski koridor odnosno riječni prometni pravac ima veliki potencijal u budućnosti i da postoji mogućnost za razvoj novog terminala na otoku Krku koji bi u perspektivi mogao utrostručiti postojeći kapacitet kontejnerskih terminala u Rijeci.

“Vidimo puno toga što se može napraviti i poboljšati te je budućnost svijetla u sektoru logistike”, poručio je Šikanjić.

Osim investicija u logističku i prometnu infrastrukturu, u fokusu skupa bili su izazovi distribucije robe široke potrošnje, kibernetička sigurnost te održivost u lancu opskrbe.

Walter Holzhammer, predstavnik Luke Antwerpen-Bruges za Austriju i Mađarsku (Foto: Goran Katić)

Konferencija je na određeni način pružila pogled u budućnost hrvatske logistike jer je uvodno predavanje održao Walter Holzhammer, predstavnik Luke Antwerpen-Bruges za Austriju i Mađarsku, koji je na primjeru druge najveće luke u Europi ukazao na potencijale i smjernice razvoja kakvima teži Luka Rijeka u srednjem roku. “Pored samog kontejnerskog terminala, Luka Antwerpen-Bruges dom je za oko 1.400 tvrtki te izravno ili neizravno stvara 164.000 radnih mjesta, generira gotovo 21 milijardu eura nove vrijednosti te u BDP-u Belgije sudjeluje s oko 4,5 posto udjela”, naglasio je Hozhammer u svojoj prezentaciji.

Kroz ovo inspirativno predavanje, brojne prezentacije te četiri panel diskusije konferencija je ukazala na važnost sagledavanja šire europske perspektive te otvaranje mogućnosti suradnje koje nadilaze granice lokalnog tržišta.

Goran Pavlović, glavni urednik portala SCM.hr (Foto: Goran Katić)

“U takvim uvjetima stručnjaci ističu da za budući strateški razvoj Europe ključna riječ nije kompeticija, nego kooperacija. Upravo iz tog razloga smatramo kako je važno otvarati teme i poticati komunikaciju te zajednički djelovati prema najvišim institucijama Europske unije kako bi se procesi ubrzali i stvorili preduvjeti za novi gospodarski razvoj. Posebno nam je drago što smo ove godine ostvarili suradnju s Lukom Antwerpen-Bruges, čije iskustvo može poslužiti kao prozor u budućnost logističkog sektora u Hrvatskoj”, istaknuo je Goran Pavlović, glavni urednik Supply Chain magazina i portala SCM.hr, specijalizirane platforme koja uz praćenje aktualnosti u području upravljanja lancem opskrbe organizira ovu konferenciju.

SCM Forum 2025. održan je uz sponzorsku podršku tvrtki Accolade, Milšped, Gebrüder Weiss, Span, DB Schenker, Info-Kod, Lukenda Transport i Primaco, dok su medijski partneri bili Ja TRGOVAC, Lider i Press Clipping.

Više informacija dostupno je na službenoj stranci konferencije.

Povezani članci

Najnovije objave

Forum prijevoznika: Nema vozača, a vozni park izuzetno je star

Prijevoznicima nedostaje vozača, vozni park teretnih vozila vrlo je star, a gotovo svako treće ili četvrto vozilo ne prolazi na tehničkom pregledu, rečeno je...