0.5 C
Zagreb
Petak, 17. siječnja, 2025.

Pomorska uredba FuelEU stupa na snagu

Dana 1. siječnja, novi mandat Europske unije o ugljičnom intenzitetu – FuelEU Maritime – stupio je na snagu, zahtijevajući od zainteresiranih europskih pomorskih subjekata da donesu teške odluke o učinkovitoj potrošnji goriva i pogonu s niskim udjelom ugljika. Opcije usklađenosti uključuju plaćanje većeg poreza, smanjenje potrošnje goriva ili prelazak na izvore goriva sa smanjenim emisijama, javlja The Maritime Executive.

Kako bi pomogla u postizanju svojih ciljanih emisija za brodarstvo, EU je nametnula raspored progresivno viših naknada za emisije po toni transportnog rada za brodove iznad 5000 GT. Struktura naknada dio je šireg plana Unije za smanjenje intenziteta stakleničkih plinova iz pomorskog prometa za 80 posto do 2050. (u usporedbi s razinama iz 2020.).

Zakon zahtijeva od brodovlasnika da bilježe i izvješćuju o intenzitetu stakleničkih plinova od proizvodnje goriva do njegove potrošnje u svakom plovilu. Neusklađenost je dozvoljena zakonska opcija, ali dolazi s visokom kaznom: 2.400 € po toni VLFSO ekvivalenta energije – otprilike trostruko više od cijene bunker goriva – za emisije iznad ograničenja. Ponovljeno višegodišnje nepoštivanje povećava kaznu.

Kako bi izbjegli ove visoke naknade, operateri mogu objediniti emisije među više brodova, omogućujući jednom plovilu s niskim udjelom ugljika da kompenzira nekoliko trupova s ​​visokim emisijama. Brodovlasnici također mogu posuditi od svoje buduće godine usklađenosti kako bi smanjili troškove, iako su dužni nadoknaditi razliku kasnije.

Posljednja opcija je jednostavna usklađenost s ciljevima intenziteta FuelEU, bilo povećanjem učinkovitosti plovila, dodavanjem pogona vjetrom ili prelaskom na zelena goriva. Cilj počinje sa smanjenjem od dva posto ove godine, zatim se ubrzano spušta svakih pet godina kako bi dosegao smanjenje od 80 posto do 2050. godine.

FuelEU Maritime jedinstven je za Europu i mnogi europski vlasnici vjeruju da će ih učiniti manje konkurentnim na globalnom tržištu, ako ovi zahtjevi stoje samostalno kao regionalni zahtjev. Danish Shipping, predstavničko tijelo za operatere kao što su Maersk, Torm i Stena, podržava novu regulativu, ali kaže da postoji potreba za globalnom regulacijom klimatskih promjena u pomorskoj industriji.

“Nadam se da FuelEU Maritime može pomoći u poticanju potražnje i proizvodnje zelenih goriva za brodarstvo. Trenutačno je nedostatak zelenih goriva po konkurentnim cijenama najveći izazov za zeleni prijelaz brodarstva”, rekla je Nina Porst, direktorica okoliša u tvrtki Danish Shipping. “Iako je EU-ova regulacija emisija iz brodova nedvojbeno korak u pravom smjeru prema klimatskoj neutralnosti, ključno je da zemlje EU-a također guraju međunarodna pravila unutar IMO-a, primjenjiva bez obzira na to gdje brodovi plove”, poručila je.

Povezani članci

Najnovije objave

Kina planira ulaganje od 60 milijardi dolara u nadogradnju turskih željeznica za teretni promet prema Europi

Kina istražuje mogućnosti ulaganja u tursku željezničku mrežu, s predloženim poboljšanjima koja se procjenjuju na 60 milijardi dolara, navodi se u izvješću South China...