Prije samo deset godina samo je oko 5% skladišta imalo neki oblik automatizacije. Danas to čini gotovo jedna četvrtina, a taj će se broj samo povećavati kako stara skladišta i industrijski sektori usvajaju sve više automatizacije.
Andy Williams, potpredsjednik za Sjevernu Ameriku u kompaniji Exotec, kaže za Supply Chain Management Review da industrije kao što su roba široke potrošnje (CPG), industrija i automobilska industrija sporije usvajaju automatizaciju u usporedbi s drugim sektorima kao što je e-trgovina. No, to se mijenja i stvara prostor za ubrzano uvođenje automatizacije skladišta u godinama koje dolaze kako se industrija oporavlja od usporavanja u 2024. godini.
“Čak i u industrijama kao što je CPG vidite neke stvarno značajne promjene. Prije nekoliko godina ovaj sektor nije niti imao e-trgovinu, a sada je to njegov najbrže rastući kanal. Uz modernu tehnologiju robotike u mogućnosti ste raditi stvari koje prije nisu bile izvedive. Možete koristiti isti broj radnika kako biste postigli poboljšanje od 400% u cijelom objektu bez proširenja pogona”, navodi Williams.
Pritom je primijetio da rast vertikala odjeće i neprehrane neće zabilježiti postotni rast u automatizaciji tako brzo jer su to sada više automatizirani sektori. No, još uvijek postoji značajan interes za automatizaciju i robotiku dok ulazimo u 2025.
“Imamo kupaca koji upravo sada razgovaraju o otvaranju svojih lisnica za ulaganja. Postoje neki sektori u kojima će to posebno doći do izražaja”, rekao je Williams.
Rješavanje složenih problema
Williams kaže da rješenja automatizacije i robotike omogućuju inovacije u skladišnom prostoru, ali i da to nije srebrni metak koji sve rješava.
“Imamo internu mantru da je rješavanje složenih problema na vrlo jednostavan način iznimno teško”, kaže Williams. “Ali tu često nalazite najveću nagradu. Jedna od stvari na koju smo se neumoljivo usredotočili je fleksibilnost. U jednom sustavu možemo rukovati s vrlo širokim spektrom proizvoda… bilo da trebamo izraditi palete redoslijedom kartona ili trebamo odabrati matice i vijke za dobavljača automobila, možemo koristiti isti sustav uz neke prilagodbe”, poručio je.