0.5 C
Zagreb
Petak, 17. siječnja, 2025.

Menadžeri i dalje ne vide važnost ambalaže u logističkim aktivnostima

Samo 25 % menadžera tvrdi kako je upotreba ambalaže tijekom logističkih aktivnosti za njih ključna

U suvremenom globaliziranom gospodarstvu, opskrbni lanci zauzimaju ključno mjesto u povezivanju proizvođača, distributera i krajnjih potrošača. No, njihova osjetljivost na tržišnu konkurenciju zahtijeva kontinuiranu optimizaciju.

Tvrtka DS Smith, vodeći inovator u području ambalaže, provela je istraživanje s ciljem dubljeg razumijevanja uloge ambalaže u tom kontekstu, a prema istraživanju DS Smitha, 74 % menadžera priznaje da prilagođena ambalaža značajno doprinosi pojednostavljenju opskrbnih lanaca, dok čak 82 % naglašava njezin doprinos održivosti.

Međutim, u procesu donošenja odluka o ambalaži, često se stavlja naglasak na nabavu po niskoj cijeni, ograničavajući strateško razmišljanje.

Shodno tim okolnostima, ne čudi podatak da samo 25 % menadžera tvrdi kako je upotreba ambalaže tijekom logističkih aktivnosti za njih ključna. S druge strane, 69 % menadžera iz istraživanja DS Smitha izrazilo je spremnost povećanja proračuna za ambalažu kako bi smanjili troškove u lancu opskrbe.

ZAŠTITNI NOSAČ
Važnost ambalaže je, dakle, neminovna čak i kada se podcjenjuje te ja važno reći da ona igra ključnu ulogu u održavanju besprijekornog opskrbnog lanca.

Kroz sve faze proizvodnje, prodaje, marketinga i distribucije, pakiranje djeluje kao zaštitni nosač, štiteći proizvode od oštećenja tijekom složenog procesa upravljanja opskrbnim lancem.

Važan aspekt ambalaže u kontekstu lanca opskrbe je zaštita proizvoda tijekom prijevoza do trgovaca i konačnih odredišta, a osim zaštite, kako na koncu ne bi došlo do kašnjenja i problema na carini, važne su i regulatorne smjernice. Na primjer, transport paletiziranih artikala u EU zahtijeva poštivanje specifičnih smjernica, a nepoštivanje može rezultirati zadržavanjem pošiljke ili čak odbijanjem na carini. Odgovarajuća ambalaža odgovorit će na te smjernice i omogućiti lakši transport.

Pored toga, pomno odabrana ambalaža povećava praktičnost skladištenja, čime olakšava čuvanje proizvoda između otpreme i isporuke. Bez obzira na oblik proizvoda, strateškim odabirom ambalaže se na koncu olakšava organizacija skladišnih prostora.

Dodatna prednost kvalitetne ambalaže je olakšavanje prijevoza te bi bez dobrog pakiranja prijevoz mnogih proizvoda bio iznimno težak.

S neodgovarajućom ambalažom možete prouzrokovati zastoje te na koncu, zbog oštećenja, ne odgovoriti na potražnju za proizvodima. To može dovesti do financijskih gubitaka i narušenog ugleda te je upravo iz tog razloga važno biti svjestan da ambalaža, osim što utječe na zaštitu, pridonosi i učinkovitosti, a u srcu učinkovitosti je naravno – opskrbni lanac.

Povezani članci

Najnovije objave

Kina planira ulaganje od 60 milijardi dolara u nadogradnju turskih željeznica za teretni promet prema Europi

Kina istražuje mogućnosti ulaganja u tursku željezničku mrežu, s predloženim poboljšanjima koja se procjenjuju na 60 milijardi dolara, navodi se u izvješću South China...