Ulaganjem u e-kamione, Maersk ima za cilj postaviti novi standard za unutarnji kontejnerski prijevoz, ali i jačanje svoje pozicije predvodnika u dekarbonizaciji globalne logistike
Inoviranje u području logističkih rješenja za tvrtke koje se bave transportom svojevrsni je imperativ u dostizanju ciljeva održivosti. Upravo na tom tragu, tvrtka Maersk najavljuje novu inicijativu za smanjenje emisija stakleničkih plinova u kontejnerskom prijevozu u unutrašnjosti kupnjom 25 najsuvremenijih električnih kamiona Volvo FH u Njemačkoj.
Riječ je o strateškom ulaganju koje naglašava predanost tvrtke dekarbonizaciji globalne logistike i tome da do 2040. godine dosegnu nultu emisiju u vrijednostima stakleničkih plinova.
“Prepoznajući hitnu potrebu za rješavanjem utjecaja logistike na okoliš, poduzimamo hrabar korak naprijed naručujući 25 naprednih e-kamiona. Ova vrhunska vozila, pokretana obnovljivim izvorima energije, imaju golem potencijal u znatnom smanjenju emisije ugljika i daljnjem smanjenju Maerskovog ugljičnog otiska. Vidimo sve veću potražnju naših kupaca transportnim rješenjima s minimalnim emisijama stakleničkih plinova (GHG). Jednako važno, očekuje se da će uvođenje e-kamiona ublažiti emisije buke u stambenim područjima koja okružuju skladišta u kojima će se koristiti’’, istaknuo je Jens-Ole Kreinzen, generalni direktor sjevernoeuropskog kontinenta tvrtke Maersk.
25 e-kamiona za KUPCe koji TRAŽE TRANSPORTNA RJEŠENJA S MINIMALNIM EMISIJAMA
Također, razmatraju postavljanje infrastrukture za punjenje sa zelenom električnom energijom za vlastitu flotu e-kamiona u svojim skladištima u Njemačkoj.
Naime, Maersk će koristiti e-kamione za lokalne dostave na mjestima kao što je njihovo novo skladište u Duisburgu, koje će biti otvoreno ovog ljeta, i u području Bremena/Bremerhavena, jednoj od Maerskovih glavnih ulaznih luka u Njemačkoj.
Ulaganjem u e-kamione, Maersk ima za cilj postaviti novi standard za unutarnji kontejnerski prijevoz, ali i jačanje svoje pozicije predvodnika u dekarbonizaciji globalne logistike.
Međutim, ovo nije prvi put da su se odlučili na neki ovakav korak. Prije godinu dana tvrtka Maersk je krenula s ovom inicijativom u Sjevernoj Americi, a više Maerskovih inicijativa za e-kamione u tijeku je i u drugim zemljama.
“Uspješna implementacija e-kamiona u SAD-u i sve veća potražnja mnogih kupaca za klimatski neutralnom logistikom u zaleđu učinili su njemačku narudžbu logičnim sljedećim korakom u našim naporima da dodatno dekarboniziramo logistiku u zaleđu. Viši ukupni trošak vlasništva, dugo vrijeme implementacije projekta zbog nedostatka infrastrukture i operativne neučinkovitosti, neki su od izazova koji se mogu prevladati samo ako svi igrači u industriji, kupci i vlade rade zajedno. preuzimanjem vodstva u potražnji za e-kamionima i infrastrukturom. Želimo odigrati svoju ulogu u otključavanju situacije kokoši i jajeta i inspirirati druge da nas slijede”, objasnila je Julija Heil, voditeljica provedbe energetske tranzicije u tvrtki Maersk u Kopenhagenu.
Projekt je financiran s više od 4.3 milijuna eura od strane Saveznog ministarstva za digitalni promet i promet u kontekstu federalnog programa financiranja “Klimatski prihvatljiva gospodarska vozila i infrastruktura (KsNI)”, a ovim potezom Maersk još jednom pokazuje da je preuzimanje inicijative jedini način donošenja promjena.