25.9 C
Zagreb
Četvrtak, 25. srpnja, 2024.

Drago Cota:”Ljudi su shvatili da je najvrjednija valuta slobodno vrijeme”

Q-Commerce mijenja način na koji ljudi kupuju, a industrija je još uvijek u ranoj fazi. S druge strane, Q-commerce je najbrža opcija za trgovce za isporuku proizvoda, stoga našim maloprodajnim partnerima nastavljamo nuditi inovativna rješenja koja im omogućuju da izvuku više iz svoje trgovine u digitalnoj eri, ističe Drago Cota, generalni direktor Glovo Hrvatska.

Q-Commerce mijenja način na koji ljudi kupuju, a industrija je još uvijek u ranoj fazi. S druge strane, Q-commerce je najbrža opcija za trgovce za isporuku proizvoda, stoga našim maloprodajnim partnerima nastavljamo nuditi inovativna rješenja koja im omogućuju da izvuku više iz svoje trgovine u digitalnoj eri, ističe Drago Cota, generalni direktor Glovo Hrvatska.

Razgovarao: Goran Pavlović, goran@jatrgovac.hr

Drago Cota svoje je poslovno iskustvo stekao u više od sedam godina profesionalnog rada u multinacionalnim kompanijama kao što su Deloitte, Croatia osiguranje i Glovo. Ponosno ističe kako je dio sjajnog Glovo tima od 2019. godine kada je započeo raditi kao Operation Manager u Hrvatskoj. Zatim je nastavio kao Strategy Manager za regiju SEE te je u to vrijeme bio vodeći koordinator za lansiranje Glova na dva nova tržišta u regiji: u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini.

Proljetos smo razgovarali s Bojanom Barišićem povodom otvaranja prve Glovo Express trgovine u Zagrebu. Sada ste otvorenjem druge trgovine pokrivenost glavnog grada dodatno proširili?

Otvaranjem druge poslovnice u Zagrebu – podsjećam da je druga poslovnica otvorena u zapadnom dijelu Zagreba, na Zagrebačkoj cesti – područje dostave naših Glovo Express supermarketa pokrivat će više od 80 posto Zagreba, što je jamstvo kvalitetne i moderne dostave proizvoda našim kupcima. Zahvaljujući našem dobrom poslovanju u trgovini, naš tim će pripremiti kupčevu narudžbu za manje od tri minute i isporučiti je na kućni prag za manje od 30 minuta, svakodnevno, tijekom cijele godine.

Koliko proizvoda nude vaše trgovine te koje su kategorije najtraženije od strane kupaca?

Pristupom Glovo Express sekciji unutar Glovo aplikacije kupcima je dostupno više od 2.500 proizvoda iz različitih kategorija, kao što su: voće i povrće, pića, mliječni proizvodi, grickalice, slatkiši, proizvodi za osobnu higijenu, sredstva za čišćenje doma i mnogi drugi. I sve to uz ultrabrzu dostavu, ispod 30 minuta.

područje dostave naših Glovo Express supermarketa pokrivat će više od 80 posto Zagreba

Sve u svemu, Glovo je aplikacija za više kategorija i pokušavamo olakšati kupnju bilo kojeg proizvoda (sve dok može stati u vašu Glovo torbu). Najpopularniji proizvodi kojima korisnici pristupaju putem Glovo aplikacije su jela iz restorana, što je i dalje srž našeg poslovanja.

U kategoriji hrane najpopularnija jela koja se naručuju u Hrvatskoj u 2022. su hamburgeri, a slijede ih pizza i ćevapi. U kategoriji namirnica najčešće se putem naše aplikacije naručuje voda, a vrlo traženi su i pivo, mlijeko i banane. S druge strane, novopečeni roditelji prepoznali su Glovo kao pouzdanog saveznika kada im ponestane pelena ili drugih proizvoda za njegu beba, a cvijeće i prigodne darove često traže u posebnim prigodama.

U više ste navrata isticali kako je Q-Commerce budućnost maloprodaje. Na čemu temeljite taj zaključak?

Da, u smislu potencijala, čvrsto vjerujemo da je Q-commerce budućnost maloprodaje, a Glovo ima veliku priliku za razvoj Q-commerce usluga u Hrvatskoj. Q-Commerce mijenja način na koji ljudi kupuju, a industrija je još uvijek u ranoj fazi. S druge strane, Q-commerce je najbrža opcija za trgovce za isporuku proizvoda, stoga našim maloprodajnim partnerima nastavljamo nuditi inovativna rješenja koja im omogućuju da izvuku više iz svoje trgovine u digitalnoj eri. Trenutno u Hrvatskoj surađujemo s nekim od najznačajnijih lanaca mješovitom robom, a fokusirani smo na pružanje pristupa sve većem broju partnera iz različitih kategorija proizvoda, poput trgovine mješovitom robom ili specijalizirane maloprodaje, u što kraćem roku.

Pandemija je dakle značajno promijenila obrasce ponašanja potrošača. Jesu li te promjene privremene ili su tu da ostanu?

Pandemija je promijenila obrasce potrošnje i prebacila ih na online, a potražnja za brzom dostavom ili dostavom isti dan sve se više pojavljuje kao standardna potreba na tržištu. Međutim, naša je misija bila ista prije i tijekom pandemije – omogućiti svima jednostavan pristup bilo čemu u njihovom gradu. Jedan od glavnih pokretača naše misije bila je i nastavlja biti brzina. Sretni smo što možemo proširiti ponudu Glovo usluga, a sve kako bismo što više proizvoda iz različitih kategorija učinili dostupnim što većem broju korisnika u što kraćem vremenu.

Ljudi su shvatili da korištenjem platformi kao što je Glovo dobivaju najvrjedniju valutu koja danas postoji: svoje dragocjeno slobodno vrijeme. U današnjem svijetu, kojeg diktira vrlo dinamičan tempo, svaka usluga koja otključava slobodno vrijeme i podržava korisnika kroz udobnost, više je nego dobrodošla. Imajući to na umu, neprestano radimo na poboljšanju korisničkog iskustva, dodavanjem novih značajki u aplikaciju i ulažemo u naše poslovanje kako bismo pružili jedno od najboljih vremena isporuke na tržištu.

Kakva je vaša vizija budućeg razvoja Glova u Hrvatskoj? Planirate li daljnje širenje mreže trgovina i usluga koje nudite?

Hrvatska je vrlo važno tržište za Glovo, a dokaz je činjenica da lokalni Glovo tim dovodi poslovanje na potpuno novu razinu u cijelom ekosustavu – za korisnike, partnere i dostavljače. Hrvatska se pokazala kao rastuće tržište s brojnim mogućnostima i zato se kontinuirano širimo, dodajemo nove partnere i nove gradove, kako bi multikategorijska ponuda zadovoljila potrebe svakog korisnika Glova. U budućnosti će naš fokus biti usmjeren na područje rasta Q-Commerce kategorije i stvaranje veće vidljivosti za naše usluge u svim kategorijama, ne samo u kategoriji dostave iz restorana. Osim toga, usmjeravamo svoje napore na što bržu i sigurniju dostavu i pružanje najugodnije interakcije korisnika s našom platformom, istovremeno zadovoljavajući njihove potrebe.

Koliko radnika Glovo ima u Hrvatskoj te s koliko dostavljača surađujete u ovom trenutku?

Trenutno imamo tim od 45 zaposlenika i doista vjerujem da je naš tim naša najveća vrijednost. Pobrinemo se da, tko god se pridruži našem timu, pridonese kulturi koju pokušavamo izgraditi. Trenutno surađujemo s više od 2.000 dostavljača koji su odabrali dostavu putem naše platforme. Zbog fleksibilnosti koju donosi suradnja s Glovom, interes radnika je vrlo velik.

Povezani članci

Najnovije objave

Kuehne+Nagel izvijestio o padu dobiti u drugom tromjesečju

Švicarska grupacija Kuehne+Nagel izvijestila je o padu svoje operativne dobiti u drugom tromjesečju od 23%, što je iznad očekivanja, navodeći da je spremna za...