23.3 C
Zagreb
Srijeda, 30. travnja, 2025.
spot_img

Thomas Latil, GCA Groupe Charles André

Logistička industrija u Hrvatskoj napreduje, ali taj napredak mora se brzo prilagođavati novim trendovima koje dirigira primjena umjetne inteligencije i digitalizacije. O tome kako se svim izazovima u vrlo dinamičnom okruženju prilagođavaju u velikoj međunarodnoj logističkoj i transportnoj kompaniji GCA Groupe Charles André, koja u Hrvatskoj posluje kroz podružnicu Transeuro Adria, u razgovoru za SCM.hr odgovara direktor međunarodne podružnice Thomas Latil.

Možete li nam dati pregled GCA Groupe Charles André i njezine uloge u međunarodnoj logističkoj i transportnoj industriji?
GCA je 90 godina stara francuska obiteljska tvrtka. Pružamo logistička rješenja diljem Europe za naše klijente u različitim tržišnim segmentima koji obuhvaćaju obranu, tešku industriju, naftu i plin te automobilsku industriju. Ostvarujemo promet od 1,7 milijardi eura i brojimo 11.000 zaposlenika. Naša je misija isporučiti pravu robu u pravo vrijeme i na pravo mjesto uz održavanje što nižih zaliha i troškova.

Kako se GCA razlikuje od drugih pružatelja logističkih usluga na tržištu?
Obiteljska smo tvrtka koja organizacijski posluje kroz mrežu podružnica. To nam je u DNK-u i osjećamo to u svakodnevnom poslovanju, načinu rada i kvaliteti usluga koje pružamo našim klijentima. Konkretno, to znači tri stvari. Prvo, vrlo smo agilni i reaktivni kako bismo prilagodili naša rješenja klijentima. Drugo, vrlo smo pragmatični i konkretni u svojim zadacima: svaki je zaposlenik odgovoran i fokusiramo se na dodanu vrijednost. I treće, imamo poduzetnički način razmišljanja kako bismo transformirali prilike u uspješno poslovanje, što nas potiče da isprobavamo ili istražujemo nova područja u smislu geografije, usluga i industrija.

U koliko zemalja GCA Groupe Charles André trenutno posluje i kada ste ušli na hrvatsko tržište?
GCA je danas prisutan u 15 zemalja, uglavnom u zapadnoj i srednjoj Europi, te u Maroku. Na hrvatsko tržište ušli smo kupnjom lokalne transportne tvrtke u automobilskoj industriji 2018. godine. Strategija rasta tvrtke uglavnom se postiže zahvaljujući vanjskim akvizicijama. Naša implantacija u Hrvatskoj s tvrtkom Transeuro Adria jedan je od primjera ove strategije.

Koliko vozila Transeuro Adria trenutno ima i koje usluge pružate svojim klijentima?
Transeuro Adria danas upravlja s više od 150 kamiona, od kojih je 50 posto u našem vlasništvu, a preostala polovica upravlja se putem podizvođača. Isključivo imamo prijevoznike automobila pa prevozimo teretna vozila, kombije, traktore i putnička vozila diljem cijele Europske unije. Također pružamo usluge skladištenja vozila i distribucije na domaće tržište, a nudimo i usluge pripreme novih automobila ili popravka rabljenih automobila prije prodaje, uključujući lakiranje, limarske radove i mehaničke intervencije.

Koje su prednosti hrvatskog tržišta i kako vidite perspektive koje ono nudi u bliskoj budućnosti?
Hrvatska ima tri glavne prednosti. Prvo, Balkan je područje s kulturom prijevoza pa pronalazimo rješenja za zapošljavanje vozača iz više zemalja, Hrvatske, Srbije te Bosne i Hercegovine, koji mogu voziti i po nekoliko tjedana te imaju vrlo dobro iskustvo s izvrsnim radnim vještinama. Drugo, Hrvatska je posljednja zemlja EU-a u jugozapadnoj Europi i predstavlja strateški skladišni prostor za južni dio Balkana. Treće, blizina Kopra, koji je velika ulazna točka u srednjoistočnu Europu s gotovo milijun vozila koja godišnje prolaze, predstavlja ogroman izvor poslovnih prilika.

Svjedočimo nametanju carina iz SAD-a prema svim ostalim zemljama. Hoće li to imati značajan utjecaj na vaše poslovanje na globalnoj razini?
To nas danas ne brine. Naš portfelj klijenata je raznolik: novi automobili, rabljeni automobili, uvoznici, rent-a-car i tvrtke za dugoročni najam. Možemo očekivati ​​da će neki prijevozni pravci imati manji kapacitet, ali to ne bi trebala biti značajna promjena za naše poslovanje niti za našu tvrtku. Međutim, važno je biti vrlo oprezan u pogledu bilo kakvih promjena na tržištu i ostati agilan kako bismo se prilagodili bilo kojoj situaciji.

Kako se GCA prilagođava promjenjivim propisima, posebno u održivosti i naporima za smanjenje emisija ugljika? Postoje li neki novi trendovi ili tehnologije za koje vjerujete da će značajno utjecati na logističku industriju u sljedećih nekoliko godina?
Naši kupci i potrošači su naravno zainteresirani za dekarbonizirana rješenja kako bi se bolje brinuli o okolišu. GCA je u potpunosti uključen u takav pristup. Jedan od odgovora može biti prijevoz više vozila vlakom i u vezi s tim kupujemo vagone i lokomotive. U sljedećih 18 mjeseci upravljat ćemo s četiri vlaka. Također, za neke vrlo kratke udaljenosti već koristimo električne kamione u Francuskoj, iako je cijena viša, ovo je rješenje koje možemo predložiti. Druga alternativa je korištenje biogoriva ili HVO-a, a i ovdje su naši kamioni u potpunosti spremni za rad s ovom zelenijom vrstom energije.

Kao direktor međunarodne podružnice, koji su vaši ključni prioriteti za rast GCA-a na međunarodnim tržištima?
Logistika se temelji na ljudskim odnosima, komunikaciji i predanosti, stoga je moj prvi prioritet okupiti tim profesionalaca usmjerenih i predanih pružanju izvrsnih usluga za naše klijente. Zadovoljan klijent uvijek će nas uključiti u svoje razvojne projekte. Također je važno dobro poznavati tržište kako bismo prepoznali gdje ili kada će naša pozicija napraviti razliku. Uz to, aktivno pratimo tržište kako bismo našim klijentima predložili najnovije inovacije.

Još jedna zanimljivost vašeg poslovanja u Hrvatskoj je da ste postali član Francusko-hrvatske gospodarske komore. Koje su glavne prednosti koje očekujete od ovog članstva?
To je lijep način za umrežavanje i razgovor s kolegama. Možemo razmjenjivati ​​vrijedne informacije o hrvatskim tržištima i načinu poslovanja, što omogućuje međusobno uspoređivanje, inspiraciju i stjecanje novih informacija.

Kako vidite ulogu digitalizacije i automatizacije u razvoju logistike i koji biste savjet dali tvrtkama koje žele optimizirati svoje poslovanje u lancu opskrbe?
Korištenje umjetne inteligencije i digitalizacije izvrstan je način optimizacije u našem svakodnevnom životu logističkih operacija. Možemo raditi brže, bolje reagirati i biti točniji. To će stvoriti radna mjesta jer nam je potrebno sve više kompetencija za implementaciju interneta stvari, a to stvarno vidim kao alat i priliku za bolju prilagodbu lanca opskrbe potrebama i navikama potrošača.

Povezani članci

Najnovije objave

Kineske kompanije otpremaju prve pošiljke s odredištem u peruanskoj luci Chancay

Kineska teretna luka Guangzhou otvorila je u utorak izravnu liniju prema luci Chancay u Peruu, smanjujući logističke troškove i podupirući trgovinu s Latinskom Amerikom,...
spot_img