16.7 C
Zagreb
Ponedjeljak, 09. rujna, 2024.

Crvenim morem trenutno prolazi 300 tisuća kontejnera manje

Prema izračunima instituta, trenutačno kroz Crveno more prolazi oko 200.000 kontejnera dnevno, što je značajan pad u odnosu na studeni, kada je broj iznosio oko 500.000 dnevno

U prosincu prošle godine svjetska trgovinska razmjena doživjela je pad od 1,3 posto zbog serije napada na brodove u Crvenom moru koji se pripisuju pobunjenim jemenski Hutima. Najnovije izvješće Njemačkog ekonomskog instituta IfW Kiel ukazuje na ozbiljne posljedice ovih incidenata, pri čemu je europski izvoz i uvoz najviše pogođen.

Prema izračunima instituta, trenutačno kroz Crveno more prolazi oko 200.000 kontejnera dnevno, što je značajan pad u odnosu na studeni, kada je broj iznosio oko 500.000 dnevno. Prevoznici su prisiljeni preusmjeravati brodove kako bi izbjegli napade, produžavajući putovanja od azijskih proizvodnih centara do europskih potrošača za čak 20 dana.

Direktor istraživačkog centra za trgovinsku politiku Julian Hinz ističe da se ova situacija odražava i u trgovinskim podacima za Njemačku i EU. Roba u transportu još uvijek nije iskrcana u lukama kako je planirano, što direktno utječe na smanjenje izvoza EU-a za 2 posto i uvoza za 3,1 posto.

Američki izvoz i uvoz također su smanjeni, za 1,5 odnosno za 1 posto. Logistički divovi poput Maerska i Hapag-Lloyda bili su prisiljeni preusmjeravati brodove oko Rta dobre nade, povećavajući time operativne troškove.

Izvještaj također ističe da su podaci o kineskoj trgovini pokazali suprotan trend. Kina je zabilježila rast izvoza i uvoza za 1,3 odnosno 3,1 posto, a IfW Kiel procjenjuje da će ovaj pozitivan trend vjerojatno trajati do kineske Nove godine.

Pobunjeni Huti, koji su u sukobu s izraelskim snagama podržanim od strane SAD-a, napadaju brodove u Crvenom moru kako bi iskazali potporu palestinskom Hamasu, koji se bori protiv izraelske okupacije u Pojasu Gaze. Ova geopolitička napetost dodatno je zakomplicirala globalnu logistiku i trgovinu, ostavljajući ekonomske subjekte diljem svijeta suočenima s izazovima prilagodbe.

Povezani članci

Najnovije objave

Poljska je spremna predvoditi oporavak europskog špediterskog sektora

Prema Izvješću o globalnom otpremništvu agencije Ti Insight, u 2023. europsko otpremničko tržište smanjilo se na godišnjoj razini za 2,3%, na 57,3 milijarde eura....