MSC sada drži 20% udjela na globalnom tržištu kontejnerskog prijevoza, u smislu ponuđenog kapaciteta, što je rekord u linijskoj industriji – a prijevoznik je udaljen samo “jednu veliku isporuku broda” od prekretnice od 6 milijuna teu, prema novim podacima Alphalinera, javlja Loadstar.
Flota švicarskog brodskog prijevoznika rasla je brže od bilo kojeg drugog prijevoznika, “potaknuta golemim programom novogradnje, nebrojenim kupnjama rabljenih brodova i, u manjoj mjeri, iznajmljivanjem”, naveo je Alphaliner.
MSC-ov kapacitet flote prešao je granicu od 5 milijuna teu u svibnju prošle godine.
U međuvremenu, podaci Alphalinera od 30. svibnja pokazuju da su prijevoznici THE Alliance imali oko 11,6% globalnog tržišnog udjela, buduća Gemini Cooperation između Maerska i Hapag-Lloyda ima oko 22%, a članovi Ocean Alliancea gotovo 29%. Drugi nesvrstani prijevoznici, kao što su Wan Hai, Zim i PIL, imali su većinu preostalog udjela.
Sa sadašnjim tržišnim udjelom koji premašuje neke velike oceanske saveze, MSC ima kapacitet za upravljanje globalnom mrežom izvan 2M saveza s Maerskom koji će uskoro završiti – iako bi u budućnosti mogao sklopiti sporazume o dijeljenju plovila u okviru pojedinih ugovora.
Platforma za usporednu analizu Xeneta zabilježila je u današnjem polugodišnjem izvješću: “2M Alliance već je uveliko u fazi raspuštanja, a MSC i Maersk sada učinkovito vode svoje vlastite usluge pod 2M zastavom. Ovo olakšava proces, ali ima još puno posla za potpuni prijelaz na nove strukture saveza.”
Alphaliner je istaknuo kako je pomalo ironično da je upravo bivši Maerskov brod, 9.600 teu MSC Nicole X, doveo MSC preko praga od rekordnih 20% tržišnog udjela. Prethodno poznat kao AP Moller, brod je najnoviji od deset Maersk brodova od 9.600 teu izgrađenih u Odenseu koje je MSC kupio u posljednjih nekoliko godina.
Xeneta je upozorila da će se za mnoge brodare promjene u savezima dogoditi tijekom postojećih dugoročnih linijskih ugovora. Rečeno je: “Ovo bi bio izazov na stabilnom tržištu, bez obzira na volatilnost koju smo do sada vidjeli 2024. godine.”
Pošiljateljima se savjetuje da “traže informacije i jamstvo od prijevoznika, budu spremni izgraditi nove odnose i radne prakse ako promijene prijevoznika, te budu spremni da savezi počnu raditi poslove koje prije nisu”.
Također se sugerira da pošiljatelji i otpremnici razmotre različite strategije i USP-ove prijevoznika te kako se oni usklađuju s vlastitim prioritetima – neki prijevoznici mogu dati prioritet tržišnom udjelu i ponuditi niže stope, dok drugi mogu naplaćivati više cijene, ali obećavaju bolju uslugu.
Suradnja Gemini, najavljena u siječnju, podrazumijeva da će Hapag-Lloyd i Maersk upravljati s 290 brodova sa zajedničkim kapacitetom od 3,4 milijuna teu.
U veljači su članovi Ocean Alliancea potvrdili da će produžiti svoju operativnu suradnju najmanje do 2032. To uključuje CMA CGM, Cosco, Evergreen i OOCL s ukupno 4,5 milijuna teu raspoređenih na glavnim rutama istok-zapad.
“Ovo ostavlja preostale članove THE Alliancea u dvojbi, budući da gube Hapag-Lloyd, najvećeg prijevoznika u grupi,” komentirala je Xeneta.