Sažetak godišnjeg izvještaja Global Postal Industry Report
Međunarodna poštanska korporacija (IPC) svake godine provodi istraživanje o trendovima u poštanskoj industriji. Tako je u rujnu i listopadu 2024. IPC anketirao 160 stručnjaka iz 25 poštanskih operatora članica IPC-a na temu sadašnjih i budućih trendova na tržištu. Njihova razmišljanja sažeta su u izvještaju Global Postal Industry Report.
Unatoč izazovu radne snage, inflaciji te visokim troškovima goriva i plaća, poštanski operatori optimistični su oko rasta e-trgovine i budućeg tržišnog udjela. Iako je rast e-trgovine za dio poštanskih operatera usporio u 2024., ispitanici očekuju da će isporuke B2C e-trgovine rasti između 5-10% godišnje u sljedećih pet godina. Smatra se da će segment dostave sljedećeg dana najbrže rasti na domaćim tržištima, a slijedi ga istodnevna dostava.
S obzirom na nastavak rasta konkurencije za B2C dostavu većina ispitanika smatra da će dostava koja traje duže od dva dana najviše opasti u sljedećih pet godina. Također, očekuje se da će dostava u večernjim satima postati sve popularnija.
Obavijesti o predstojećoj dostavi i praćenje paketa uživo na interaktivnoj karti smatraju se standardnim uslužnim značajkama koje će biti sve prisutnije u sljedećih pet godina. Ispitanici ankete vide dostavu s nultim emisijama ugljika kao još jednu značajku koja će biti ponuđena korisnicima kao standard. Preusmjeravanje u stvarnom vremenu i preuzimanje povrata na kućnoj adresi neki smatraju standardnom budućom uslugom, dok dio ispitanika misli da će te opcije postati ekskluzivna usluga.
Ispitanici smatraju da će održivost uz smanjenje štetnih emisija omogućiti poštanskim operatorima izgradnju vrijednosti brenda, poboljšanje lojalnosti kupaca i uspostavljanje konkurentske pozicije. Osim ušteda troškova, ispitanici su uvjereni da bi poboljšanje njihovih održivih referenci povećalo vrijednost brenda, razlikovalo ih od konkurencije i pomoglo u izgradnji lojalnosti kupaca. Fokus se sada premješta prema implementaciji održivih strategija na širokoj razini, pri čemu je održivost u potpunosti integrirana u poštanske operacije.
Ispitanici smatraju da najveće prijetnje međunarodnoj dostavi B2C e-trgovine dolaze od trećih logističkih igrača, globalnih integratora i e-trgovaca koji premještaju zalihe preko granica. U 2022. najvećim prijetnjama smatrane su promjene u carinskim regulacijama, no to se jasno pomaknulo prema prijetnjama sve jače konkurencije.