Segment kontejnera prvi put nakon tri godine bilježi blagi rast prometa, što sugerira oporavak svjetske trgovine
U prvom kvartalu 2024., luci Rotterdam, jednoj od najvažnijih svjetskih luka, zabilježen je pad ukupnog prometa od 1,4 % u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Iako su neki segmenti pokazali znakove oporavka, ograničeni uvoz sirovina i izvoz gotovih proizvoda sugeriraju da europska industrija još uvijek pati od visokih cijena energije i niske potražnje.
Suhi rasuti teret, koji je ključan pokazatelj industrijske aktivnosti, doživio je pad od 4,5 %, uglavnom zbog smanjenja pretovara ugljena. Međutim, povećanje uvoza željezne rude ukazuje na rast proizvodnje čelika u Njemačkoj. Dok su neki segmenti suhog rasutog tereta bilježili padove, drugi su doživjeli iznenađujuće poraste, kao što je 93,7 % povećanje u segmentu ostalog suhog rasutog tereta.
Tekući rasuti promet smanjen je za 3,1 %, prije svega zbog manjeg protoka sirove nafte i naftnih derivata. Unatoč zdravim maržama rafinerija, potražnja za naftnim derivatima bila je niža u usporedbi s prethodnom godinom. S druge strane, promet LNG-a, kao izvora prirodnog plina, ponovno je povećan, što ukazuje na rastuću potražnju za ovim energentom.
BLAGI RAST PROMETA
Segment kontejnera prvi put nakon tri godine bilježi blagi rast prometa, što sugerira oporavak svjetske trgovine. Iako su problemi u Crvenom moru utjecali na smanjenje broja brodova i volumena iz Azije u početku kvartala, situacija se kasnije stabilizirala, a promet je počeo rasti.
Ukupni promet segmenta tržišta rasutog tereta smanjio se za 1,9 %, pri čemu je RoRo promet pao zbog nedostatka oporavka količina za UK, dok je ostali rasuti teret zabilježio porast.
Boudewijn Siemons, izvršni direktor Lučke uprave Rotterdam, istaknuo je da su privremeni znakovi oporavka vidljivi, ali su i dalje obavijeni neizvjesnošću zbog rastućih globalnih napetosti. Oporavak industrije ovisi o nizu faktora, uključujući stabilizaciju cijena energije i potražnje, kao i rješavanje geopolitičkih tenzija koje mogu utjecati na svjetsku trgovinu.
Iako su prvi kvartal donio određene pozitivne pokazatelje, put prema potpunom oporavku luci Rotterdam još uvijek je predstavljen izazovima. Održavanje stabilnosti i prilagodba promjenjivim uvjetima bit će ključni faktori u narednim kvartalima.