11.4 C
Zagreb
Subota, 13. travnja, 2024.

HŽ Cargo modernizirao prvu lokomotivu u suradnji s tvrtkom Končar – KEV

Nakon popravka prve dvije lokomotive u sklopu ugovora vrijednog više od 14,3 milijuna kuna (više od 1,9 milijuna eura), HŽ Cargo nastavit će razgovore o daljnjoj modernizaciji svog voznog parka

Nakon što je nacionalni željeznički prijevoznik u teretnom prijevozu HŽ Cargo u svibnju 2022. godine potpisao ugovor s tvrtkom Končar električna vozila za veliki popravak i modernizaciju lokomotiva serije 1141, danas je iz tvornice izišla prva modernizirana lokomotiva koja će uskoro biti stavljena u pogon, priopćeno je iz tvrtki.

Suradnja ove dvije domaće tvrtke za cilj ima smanjiti troškove eksploatacije i održavanja lokomotiva te povećati pouzdanost i raspoloživost lokomotiva u prometu. Modernizacija će ujedno omogućiti još minimalno 14 godina korištenja lokomotiva, a osim tehničkog unapređenja, posebna pažnja bit će posvećena uvjetima rada strojnog osoblja s obzirom na sigurnost i udobnost vožnje. Nakon popravka prve dvije lokomotive u sklopu ugovora vrijednog više od 14,3 milijuna kuna (više od 1,9 milijuna eura), HŽ Cargo nastavit će razgovore o daljnjoj modernizaciji svog voznog parka.

“Obnova i modernizacija prve lokomotive u suradnji s domaćom tvrtkom prvi je korak prema realizaciji strateškog cilja obnove voznog parka, čime ćemo dugoročno utjecati na ostvarivanje željenih poslovnih rezultata”, istaknuo je direktor HŽ Carga, Dragan Marčinko. Obnova voznog parka postavljena je kao jedan od strateških ciljeva tvrtke HŽ Cargo kako bi se povećala profitabilnost, kao i trend rasta ukupnih prihoda zabilježen u prethodnom razdoblju, a iz tvrtke poručuju kako je ulaganje u željeznicu ključno i za napredak hrvatskog gospodarstva u cjelini.

Podsjetimo, nakon završene modernizacije u sklopu ugovora s tvrtkom Končar KEV, HŽ Cargo dobit će lokomotive serije 1141 koje su 4-osovinske tiristorske lokomotive, satne snage 4080kW, stalne snage za vuču 3860 kW, uz napon kontaktnog voda od 25kV; 50Hz. Uz to, lokomotive će biti opremljene elektro-dinamičkom kočnicom trajne snage do 1740 kW s kontinuiranom regulacijom struje i koordinacijom s pneumatskom kočnicom. Sistem regulacije glavnog elektromotornog pogona omogućit će automatsko održavanje zadane brzine lokomotive i nadzor nad svim sigurnosnim, zaštitnim i mjernim funkcijama lokomotive. U sklopu modernizacije ugradit će se i suvremeni sigurnosni i signalni sustavi lokomotive, odnosno novi autostop uređaj, sustav budnosti, sustav registracije događaja i RDU uređaj.

 

 

Povezani članci

Najnovije objave

MAN predstavio novu generaciju kamiona za održivi teretni prijevoz

Riječ je o kamionu na vodikov pogon, koji predstavlja korak naprijed u dekarbonizaciji cestovnog teretnog prometa U traganju za održivijim rješenjima u prijevozu tereta, tvrtka...