Globalni div u proizvodnji bezalkoholnih pića Coca-Cola potpisao je ugovor vrijedan 1,1 milijardu dolara dok istražuje korištenje umjetne inteligencije za pojednostavljenje operacija, povećanje učinkovitosti i druge optimizacije, javlja Supply Chain Dive.
Coca-Cola je potpisala petogodišnji ugovor vrijedan 1,1 milijardu dolara s Microsoftom za korištenje usluga računalnog oblaka i umjetne inteligencije te tehnološke tvrtke. Coca-Cola uvodi inovacije s generativnom umjetnom inteligencijom gotovo godinu dana i okrenula se Microsoftovoj usluzi Azure OpenAI za svoj lanac nabave, proizvodnju i marketing.
Američki proizvođač pića objavio je da istražuje korištenje umjetne inteligencije za poboljšanje korisničkog iskustva, pojednostavljenje operacija, poticanje inovacija, poboljšanje konkurentske prednosti, povećanje učinkovitosti i otkrivanje prilika za rast.
Coca-Cola je prethodno potpisala petogodišnji ugovor 2020. vrijedan 250 milijuna dolara za korištenje Microsoftovog oblaka i poslovnog softvera.
Dok proizvođači hrane i pića uključuju umjetnu inteligenciju u više aspekata svojih operacija kako bi im dali prednost na tržištu, pritom troše veliki novac kako bi imali pristup najnovijoj tehnologiji.
Microsoft i Coca-Cola udružili su se prije četiri godine, ali od tada su mogućnosti umjetne inteligencije eksponencijalno porasle — veliki razlog zašto se Coca-Cola obvezuje potrošiti gotovo pet puta više nego prvi put.
“Ovaj novi sporazum temelji se na uspjehu strategije partnerstva Coca-Cole s Microsoftom, pokazujući našu predanost kontinuiranoj digitalnoj transformaciji”, rekao je u priopćenju John Murphy, predsjednik i glavni financijski direktor Coca-Cole.
Coca-Cola je 2023. imenovala Pratika Thakara svojim globalnim voditeljem generativne umjetne inteligencije. Proizvođač Spritea, Diet Cole i BodyArmora koristi AI kao alat za povezivanje s potrošačima. Prošle je godine lansirala Coca-Colu Y3000, piće za koje je tvrtka rekla da je prvi okus stvoren u suradnji s ljudima i umjetnom inteligencijom. Također je koristio tehnologiju za pokretanje nekoliko iskustvenih marketinških kampanja.
Coca-Cola nije jedina tvrtka koja koristi AI. Mars, AB InBev i McCormick & Co. također ga uključuju u svoje poslovanje.