16.7 C
Zagreb
Ponedjeljak, 09. rujna, 2024.

EU odobrila 1,4 milijarde eura državne potpore za projekte na bazi vodika

Europska komisija odobrila je dodatnih 1,4 milijarde eura državnih potpora za vodik, što je četvrti Važan projekt od zajedničkog europskog interesa (Important Project of Common European Interest – IPCEI) za vodik pod nazivom “IPCEI Hy2Move” i nadopunjuje prve tri inicijative usmjerene na lanac vrijednosti vodika.

– IPCEI Hy2Tech, odobren 15. srpnja 2022., fokusiran je na razvoj vodikovih tehnologija za krajnje korisnike.
– IPCEI Hy2Use, odobren 21. rujna 2022., posebno cilja na primjene vodika u industriji.
– IPCEI Hy2Infra, odobren 15. veljače 2024., bavi se ulaganjima u infrastrukturu koja nisu obuhvaćena s prva dva IPCEI projekta.

IPCEI Hy2Move fokusiran je na istraživanje, inovacije i prvo industrijsko uvođenje u lancu vrijednosti vodika. Zajednički ga je pripremilo i podnijelo sedam država članica: Njemačka, Estonija, Francuska, Italija, Nizozemska, Slovačka i Španjolska. Zajedno će te države EU-a osigurati do 1,4 milijarde eura javnih sredstava, za koje Europska komisija očekuje da će mobilizirati dodatnih 3,3 milijarde eura privatnih ulaganja, piše Trans.info.

Ukupno 11 tvrtki, uključujući mala i srednja poduzeća (SME) i start-upove iz različitih zemalja članica, provesti će ukupno 13 projekata u okviru ovog IPCEI-ja. U neke od projekata uključene su njemačke tvrtke Airbus i BMW.

Njemačka, Slovačka i Španjolska mogu djelomično financirati svoje projekte kroz Program oporavka i otpornosti jer su svoje sudjelovanje u IPCEI Hy2Move uključile u svoje planove.

“Vodik nam može pomoći u postizanju mobilnosti s nultim emisijama i prijevoza robe. Ulaganje u vodikovu mobilnost i transportnu tehnologiju često je vrlo rizično za jednu državu članicu ili tvrtku. Ovdje na scenu stupaju pravila o državnoj potpori za IPCEI. Danas odobren IPCEI Hy2Move primjer je vrlo ambiciozne suradnje na europskoj razini prema zajedničkom ključnom cilju. Pokazuje kako politika tržišnog natjecanja i revolucionarne inovacije mogu funkcionirati zajedno”, rekla je Margrethe Vestager, izvršna potpredsjednica za “Europu prikladnu za digitalno doba”.

Ovaj projekt podupire cilj EU-a o smanjenju emisija iz mobilnosti i prometa za 90 posto kako bi se postigla klimatska neutralnost do 2050. Promicanjem korištenja vodika kao goriva, projekt doprinosi ciljevima Europskog zelenog dogovora, EU strategije za vodik i Strategija održive i pametne mobilnosti.

Povezani članci

Najnovije objave

Poljska je spremna predvoditi oporavak europskog špediterskog sektora

Prema Izvješću o globalnom otpremništvu agencije Ti Insight, u 2023. europsko otpremničko tržište smanjilo se na godišnjoj razini za 2,3%, na 57,3 milijarde eura....