Francuski brodar CMA CGM je, zajedno s drugim glavnim igračima, prepoznao potrebu za nadogradnjom svoje flote kako bi se poboljšala učinkovitost goriva i smanjile emisije stakleničkih plinova
Brodarska industrija suočava se s izazovima dok se prilagođava novim zahtjevima za održivost i efikasnost. Posljednji primjer dolazi iz CMA CGM Arctic, divovskog kontejnerskog broda, koji je već nakon dvije godine plovidbe spreman za suhi dok. Ovaj slučaj nije izoliran, već je samo jedan od mnogih koji ilustriraju trendove promjene u industriji.
Francuski brodar CMA CGM je, zajedno s drugim glavnim igračima, prepoznao potrebu za nadogradnjom svoje flote kako bi se poboljšala učinkovitost goriva i smanjile emisije stakleničkih plinova. Modifikacije uključuju instalaciju pramčanih bulbova, ugradnju vjetrobranskih stakala i eksperimentiranje s tehničkim poboljšanjima, sve s ciljem smanjenja troškova goriva i poboljšanja održivosti, prenosi Pomorac.hr.
Analitičari Alphalinera ističu da je usporena plovidba postala standard u industriji, s brzinama od 14 do 15 čvorova još od 2010. godine. Ovo je rezultat svjesne strategije brodara za smanjenje troškova i optimizaciju operacija. Kompanije poput Maerska su čak smanjile maksimalne brzine svojih brodova na 17 čvorova još 2009. godine, što je postalo uobičajena praksa.
Iako su neki kritičari poput Alphalinera tvrdili da je ova promjena pokazatelj podcjenjivanja industrije, drugi, poput Lars Jensena iz Vespucci Maritime, gledaju na to kao na znak visoke spremnosti brodara za ulaganje u poboljšanja flote kako bi se iskoristile nove tehnologije i prilagodile zahtjevima održivosti.
ZELENI CILJEVI
Uz naglasak na održivost, Međunarodna pomorska organizacija (IMO) postavila je zelene ciljeve do 2030. godine, što će zahtijevati značajne promjene u floti trgovačkih brodova. Prema nedavnim podacima, 35% globalne trgovačke flote ima visoke emisije ugljika, a 31% flote starije je od 15 godina, što će zahtijevati velike popravke i nadogradnje.
Očekuje se da će globalno tržište popravaka brodova značajno porasti u sljedećem desetljeću, prema izvješću britanske konzultantske tvrtke Thetius. Prognozira se da će tržište narasti s 46 milijardi dolara ove godine na 83 milijarde dolara do 2029. godine, što odražava rastući fokus na održivost i potrebu za modernizacijom flote.
Brodarska industrija suočava se s izazovima i promjenama, ali istovremeno otvara se i mogućnost za inovacije i rast. Nadogradnje flote, usporena plovidba i fokus na održivost postaju ključni elementi strategije brodara u godinama koje dolaze.