CMA CGM SCANDOLA, prvi brod na pogon ukapljenim prirodnim plinom (LNG) koji je uplovio u Luku Koper, ističe se kao pionir u održivim pomorskim inicijativama
U dinamičnom svijetu pomorskog prometa, održivost postaje ključni element poslovanja. U skladu s tim, CMA CGM SCANDOLA, prvi brod na pogon ukapljenim prirodnim plinom (LNG) koji je uplovio u Luku Koper, ističe se kao pionir u održivim pomorskim inicijativama. Ova inicijativa, koja se očekuje da će do 2028. godine dovesti do 120 brodova pogonjenih dekarboniziranim gorivima, predstavlja značajan korak u smanjenju emisija CO2 za 20 % u usporedbi s tradicionalnim gorivima.
Odluka CMA CGM-a da usvoji zelenije prakse u poslovanju odražava njihovu predanost postizanju nulte neto emisije do 2050. godine, a dolazak prvog LNG broda u Luku Koper pokazuje njihovu predanost smanjenju našeg ugljičnog otiska i usvajanju ekološki prihvatljivijih oblika transporta i logistike.”
Korištenje LNG-a kao pogonskog goriva u pomorskom prometu trenutno se smatra jednim od najperspektivnijih i najučinkovitijih alternativnih izvora energije. Očekuje se da će ova inicijativa rezultirati do 99 % manje emisije sumpornog oksida (SOx), 91 % manje emisije čestica i 92 % manje emisije dušikovog oksida (NOx) tijekom putovanja, kao i dok je brod usidren u luci.
Gregor Belič, član Uprave Luke Koper, ističe važnost suradnje između luka i brodara u smanjenju zagađenja životne sredine. Uvođenje sheme Environmental Ship Index (ESI), koju koriste i druge luke za poticanje i nagrađivanje čišćih brodova, predstavlja ključni korak u tom procesu. Brodovi koji zadovoljavaju ekološke kriterije mogu ostvariti financijske prednosti kroz niže lučke pristojbe.
Napori za postizanje ciljeva energetske tranzicije Luke Koper sve se više provode kroz investicije u infrastrukturu za proizvodnju električne energije iz obnovljivih izvora. Uvođenje fotonaponskih elektrana na krovovima skladišta predstavlja samo jedan od koraka u tom procesu, čime se osigurava povećana energetska samodostatnost i smanjenje ugljičnog otiska.