13.1 C
Zagreb
Subota, 05. listopada, 2024.

Kinezi žele graditi kontejnerski brod na nuklearni pogon

Gorivo, koje je otopljeno u soli, omogućuje bolju kontrolu i učinkovitost u nuklearnoj reakciji, pružajući poboljšanu sigurnost i potencijal za veću iskoristivost goriva

Kineska državna brodograđevna korporacija (CSSC) predstavila je planove za ono što bi potencijalno moglo postati najveći svjetski kontejnerski brod na nuklearni pogon.

Planovi za brod klase od 24.000 TEU predstavljeni su u utorak na sajmu Marintec China u Šangaju. Brod će koristiti četvrtu generaciju reaktora rastaljene soli (MSR) za proizvodnju električne energije.

“Izuzetno veliki nuklearni kontejnerski brod dizajniran je za stvarno postizanje ‘nulte emisije’ tijekom svog rada”, rekao je CSSC u objavi na Weibu.

“Ova vrsta broda ima visoku sigurnost, reaktor radi na visokoj temperaturi i niskom tlaku, može izbjeći topljenje jezgre u načelu i ima antiproliferacijske i inherentne sigurnosne značajke”, stoji u postu na Weibou CSSC-a (prevedeno pomoću Google prevoditelja).

Reaktori s rastopljenom soli (MSR) vrsta su modularnih nuklearnih reaktora malih razmjera koji koriste tekuću mješavinu soli i kao gorivo i kao rashladno sredstvo. Gorivo, koje je otopljeno u soli, omogućuje bolju kontrolu i učinkovitost u nuklearnoj reakciji, pružajući poboljšanu sigurnost i potencijal za veću iskoristivost goriva.

S obzirom na to da nuklearna energija već više od šest desetljeća opskrbljuje mornarička i državna plovila energijom s nultom emisijom, pomorska industrija istražuje korištenje nuklearnog pogona za komercijalne brodove u nastojanju da poveća učinkovitost i smanji ugljični otisak industrije kako bi ispunila međunarodne ciljeve .

Studija klasifikacijskog društva ABS objavljena ranije ove godine sugerira da nuklearna propulzija u komercijalnim pomorskim plovilima, posebno kontejnerskom brodu od 14.000 TEU i Suezmax tankeru, može povećati kapacitet tereta i radnu brzinu dok eliminira emisije CO2 i potrebu za punjenjem goriva tijekom 25 godina životni vijeka.

Christopher Wiernicki, predsjednik i glavni izvršni direktor međunarodnog klasifikacijskog društva ABS, vjeruje da je nuklearna propulzija ključna za postizanje nultog zagađenja.

“Net zero svijet lakše je ostvariti pomoću nuklearnog pogona, a mi danas postavljamo temelje za tu budućnost. Pretvaranje ovoga u praktičnu stvarnost zahtijevat će značajnu potporu javnog sektora, a ABS je u dobroj poziciji da spoji vlade i industriju”, rekao je nakon što je ABS objavio studiju u srpnju.

“Napredni ili mali modularni reaktori rješavaju mnoga pitanja koja se tradicionalno povezuju s nuklearnom energijom za komercijalnu pomorsku upotrebu, s povećanom sigurnošću i učinkovitosti, smanjenim troškovima i prevencijom otpada i proliferacije. Unatoč tome, potrebno je odgovoriti na mnoga pitanja i ključno je da industrija ocijeni ove tehnologije s laserskim fokusom na sigurnost”, zaključio je Christopher Wiernicki, predsjednik i glavni izvršni direktor međunarodnog klasifikacijskog društva ABS.

Povezani članci

Najnovije objave

MET Grupa: Hrvatska je važan dio naše energetske mreže

Valter Uravić, LNG & NG Origination Associate u MET Grupi, govori o razvojnoj viziji ove globalne kompanije te kakvu ulogu u njihovim planovima ima...