Prema propisima usvojenim od strane Europskog parlamenta, emisije CO2 iz novih kamiona moraju se smanjiti za 90% do 2040. godine
Europski parlament je u srijedu, 10. travnja 2024., povukao hrabri korak prema smanjenju emisija stakleničkih plinova iz teških vozila donošenjem zakonodavstva koje zahtijeva da većina novih teških vozila prodanih u EU od 2040. godine ima nultu emisiju CO2. Ovaj potez označava značajan napredak u borbi protiv klimatskih promjena i postavlja EU kao lidera u elektrifikaciji i uporabi vodika u sektoru transporta.
Novo zakonodavstvo postavlja ambiciozne ciljeve za smanjenje emisija CO2 iz teških vozila. Prema propisima usvojenim od strane Europskog parlamenta, emisije CO2 iz novih kamiona moraju se smanjiti za 90% do 2040. godine. Proizvođači će biti pod pritiskom da preusmjere svoje proizvodne napore prema proizvodnji vozila koja emitiraju nultu količinu ugljikovog dioksida kako bi udovoljili ovim zahtjevima.
Zakonodavstvo EU postavlja postupne ciljeve za smanjenje emisija CO2 iz teških vozila. Emisije će se morati smanjiti za 45 % za razdoblje 2030. – 2034., 65% za 2035. – 2039. i 90% od 2040. godine. Osim toga, ciljevi smanjenja emisija postavljeni su i za prikolice (7,5 %) i poluprikolice (10 %) počevši od 2030. godine.
Jedna od ključnih odredbi zakonodavstva je zahtjev Europske komisije da provede detaljan pregled učinkovitosti i utjecaja novih pravila do 2027. godine. Ovaj pregled će uključivati procjenu pitanja kao što su potreba primjene pravila na male kamione, uloga metodologije za registraciju teških vozila koja koriste samo CO2-neutralna goriva te uloga koju bi faktor korekcije ugljika mogao odigrati u prijelazu na teška vozila s nultom emisijom.